معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل خبر داد: با حمايت مالی شركت شهركهاي صنعتي، نمایشگاه فرش دستباف در استان اردبیل برگزار می شود / حمایت از واحدهای تولیدی در راس برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی قرار دارد معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل گفت: پانزدهمين نمایشگاه تخصصی فرش دستباف با حمايت […]

  • معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل خبر داد:
    با حمايت مالی شركت شهركهاي صنعتي، نمایشگاه فرش دستباف در استان اردبیل برگزار می شود / حمایت از واحدهای تولیدی در راس برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی قرار دارد
    معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل گفت: پانزدهمين نمایشگاه تخصصی فرش دستباف با حمايت مالی شركت شهركهاي صنعتي در بهمن ماه سال جاری در استان اردبیل برگزار می شود.
    به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان اردبیل، بهزاد مهدوی ضمن اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه از یازدهم لغایت پانزدهم بهمن ماه و با حضور تولید کنندگان و بافندگان استان اردبیل، با رعايت پروتکل‌های بهداشتی در محل نمایشگاه های بین المللی اردبیل برگزار خواهد شد.
    مهدوی با اشاره به حمايت هاي اين شركت از تشكيل خوشه فرش دستبافت در استان اردبیل اظهار داشت: با تشکیل خوشه فرش دستبافت و کنسرسیوم صادراتی فرش، تلاش شده تا با ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات و ارتباط مستقیم تولید کنندگان و بازار مصرف، حمایت‌های عملی از کارآفرینی، تولید و صادرات این صنعت انجام پذیرد.
    وی استان اردبیل را در عرصه تولید فرش دستبافت جزو استان های دارای پیشینه کهن برشمرد و افزود: برای کسب جایگاه گذشته فرش دستبافت استان و به منظور حمایت از تولید کنندگان و بافندگان این هنر پیشین، خوشه صنعتی فرش دستبافت با راهبری این شرکت در استان اردبیل تشکیل شده است.
    معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام هیات های تجاری به خارج از کشور را از جمله برنامه‌های حمایتی این شرکت از خوشه فرش دستبافت برشمرد و افزود: حمایت از تشکیل خوشه های صنعتی و واحدهای تولیدی، جزو اولویت های اصلی شرکت شهرکهای صنعتی استان است که در همین راستا، با حمایت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه های داخلی و خارجی، تلاش شده تا به رونق بخشی بازار فرش دستباف کمک شود.
    مهدوی این نوع حمایت را در قالب کمک هزینه اخذ غرفه برشمرد و افزود: در این نمایشگاه تا ۸۰ درصد هزینه اجاره غرفه توسط شرکت شهرکهای صنعتی به تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی پرداخت می شود تا زمینه حضور آنان در نمایشگاه های داخلی و خارجی تسهیل و حمایت شود.
    وی از عموم مردم استان دعوت نمود تا به منظور حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان، از این نمایشگاه دیدن نمایند.