نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: قدرتی که در شعر است، در سایر زمینه‌ها و انواع ادبی وجود ندارد و نباید از این گنجینه در استان که به منزله سرمایه ای ادبی و فرهنگی است، غافل باشیم.

تایماز نیـوز | آیت الله سید حسن عاملی عصر جمعه به مناسبت روز قدس و هفته هنر انقلاب اسلامی در نشست با جمعی از شعرا و ادبا و مسئولان دستگاه های فرهنگی استان در مصلای اردبیل اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که جریان شعر در استان به کدام سو و جهت حرکت می‌کند و قدرت تاثیرگذاری شعر نیز باید مدنظر شاعران، سرایندگان و همچنین متولیان حوزه شعر و ادب استان باشد تا از این سرمایه بی بدیل به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به وجود پرشمار شاعران پیشکسوت در میان شعرا و ادبای استان اردبیل، ادامه داد: کشف استعدادها و نبوغ شعری، بخصوص در میان جوانان، وظیفه بزرگ مسئولان این حوزه است و ما در جامعه باید با بهره گیری از شعر و ادب غنی، از نعمت احساسات و عواطف بزرک انسانی بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این سرمایه‌های ادبی مهم را باید حفظ کنیم زیرا شعر و شاعر عالمی دارد و گاهی شاعران با یک بیت، یک غزل یا یک قصیده می توانند تحولی در درون انسانها ایجاد کنند و سرنوشت آدم‌ها را تغییر دهند.

امام جمعه اردبیل با نقل قول خاطره ای از تاثیرگذاری شعر حافظ بر بزرگانی همچون علامه طباطبایی، مطالعه شرح‌های نوشته شده بر دیوان حافظ را برای شعرا و ادبا مفید دانست.

در این محفل ادبی که با یاد شهید آوینی نماد هنر انقلاب اسلامی همراه بود، تعدادی از شعرا سروده‌های خود را در موضوعات غزه، نابودی رژیم اسرائیل، عاشورا، دفاع مقدس، مسائل اجتماعی، عرفان و طنز قرائت کردند و احد پیشگر شاعر و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های استان اردبیل و رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان نمین کتاب تازه چاپ شده خود در باب معرفی یکی از شاعران عاشورایی گذشته اردبیل را به امام جمعه اردبیل اهدا کرد و در پایان، حاضران روزه خود را افطار کردند.

این برنامه با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، دفتر امام جمعه و برخی دستگاه‌ها و مسئولان فرهنگی استان اردبیل ترتیب یافته بود.