گزارش نشست اعضای خانه مطبوعات و پیشکسوتان رسانه با دادستان مرکز خوزستان

  پرینت
گزارش نشست اعضای خانه مطبوعات و پیشکسوتان رسانه با دادستان مرکز خوزستان
شناسه خبر : 10788 | تاریخ انتشار : 30 ژانویه 2023 - 22:20 | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
جمعی از اعضای خانه مطبوعات و پیشکسوتان رسانه و مطبوعات با اهدا لوح سپاس از زحمات دادستان خوزستان تقدیر کردند.

تایماز نیوز/ به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات ، امروز شنبه (۸بهمن ماه۱۴۰۱) جمعی از اعضای خانه مطبوعات و پیشکسوتان رسانه و مطبوعات با همراهی امید حلالی مدیر خانه ، رضا علیجانی رییس هیات مدیره ،شهرام گراوندی قائم مقام خانه مطبوعات و اکبر بهاری عضو هیات مدیره با اهدا لوح سپاس از صادق جعفری چگینی دادستان خوزستان تقدیر و تشکر کردند .

تشکیل شورای حل اختلاف رسانه و مطبوعات

امید حلالی مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان گفت : رسانه های خوزستان بنا بر شرایط و وضعیت استان ریل گذاری خود را در مطالبه گری و عدالت جویی قرار داده اند .وی افزود ؛ رسانه ها نه صدقه خواه هستند و نه باجگیر ، خیلی مهم است که این نکته در بین افکار عمومی و دستگاه های اجرایی جا انداخته شود چرا که مسیر ما ،مسیر مطالبه گری و عدالت جویی است ، یعنی به عنوان میثاق روی این موضوع اجماع داریم .

مدیر خانه مطبوعات بیان کرد ؛ رسانه ها برای توسعه استان و مبارزه با مفاسد اقتصادی هزینه های بسیاری داده اند ،چرا که رسانه های ما پیشگام در مرارت های استان هستند .وی با اشاره به واحد های حقوقی دستگاه های اجرایی گفت ؛ خانه مطبوعات باید از لحاظ حقوقی بتوانیم خود را تقویت کنیم تا در مواقع لزوم از حقوق حقه خود در مقابل شکایات بایستیم و دفاع کنیم .

حلالی با اشاره به ورود دادستان به موضوعات مختلف همچون کشتارگاه اهواز و آبفا و فولاد اکسین تصریح کرد ؛ به وجود شما خرسند و دلگرم هستیم چون دیدیم که مقابل این جو مسائل ایستاده اید و ضمن اینکه برخورد کرده اید ، بسیار توجه کردید به موضوعاتی که در رسانه ها مطرح می شود و این نکته اتکا و امیدی برای رسانه ها است .

مدیر خانه در پایان ؛ از دادستان خواست که کانال ارتباطی مشخصی برای رسانه ها تعریف شود تا مسائل و موضوعات مورد لزوم را ارائه دهند و همچنین شورای حل اختلاف رسانه با محوریت اداره کل ارشاد یا خانه مطبوعات جهت بررسی و حل و فصل شکایات مربوط به خبرنگاران و رسانه ها تشکیل و راه اندازی شود .

ترسند ، ارتباط شما و سرمایه گذاری شما برای تربیت رسانه خط شکن، انقلابی و عدالت جو می تواند قدرتی نرم و موثر و پیشگیرانه در کنار و همراه شما در مبارزه با فساد ایجاد کند. بویژه آنکه امروز پروپاگاندا علیه نظام سرلیست شرارتهای دشمن قدار است.

در این دیدار آقایان دکتر بابک طهماسبی مدیر هلدینگ رسانه ای خلیج فارس و استاد عبدالرحمن نیک سرشت پیشکسوت مطبوعات و از نویسندگان زبده استان و دکتر علی ملحانی مدیر هفته نامه برهان و مسئول کمیته حقوقی خانه مطبوعات و امین غفاری از مطالبه گران پویای رسانه و مجتبی داراب پور جوان با آتیه و مطالبه گر رسانه و قاسم آل کثیر از فعالین حوزه میراث فرهنگی نیز در سخنانی مبسوط و شیوا از مسائل و موضوعات و معضلات مختلف رسانه سخن گفتند که به دلیل اینکه صوت صحبت های این بزرگواران موجود نیست آنچه از صحبت های این عزیزان به یاد دارم به صورت کلی خدمت اعضای محترم خانه مطبوعات ارائه میگردد . استاد عبدالرحمان نیک سرشت به مشکلاتی که برخی مدیران رانتخوار برای رسانه های مطالبه گر و فساد سنیز ایجاد کردند گفت ؛ دستگاه قضا باید به حمایت رسانه ها بیاید تا با کمک هم استان را به سوی توسعه و پویایی سوق دهیم .

در این جلسه آقای دکتر بابک طهماسبی به مشکلات حوزه انرژی و صنعت پرداخت و از دادستان خواست به جد به این موضوعات ورود کند و خصوصا مدیرانی که بعد از افشا گری رسانه ها از رسانه ها شکایت میکردند و بعدها جرم آن مدیر ثابت شده و راهی زندان میشدند اما هیچکس سراغی از آن رسانه که باعث افشای آن مدیر شده و در این راه صدمات و فشارهای بسیاری به خود و حتی خانواده اش وارد شده را نمی‌گیرد .

دکتر علی ملحانی به مشکلات و معضلات حاصل از شکایات برخی مدیران و دستگاه ها از برخی رسانه های مطالبه گر کرد و خواهان ایجاد شورای حل اختلاف برای رسانه ها و همینطور آموزش برخی قضات در خصوص برخورد با اهالی رسانه و مطبوعات شد .

امین غفاری مدیر مسئول پایگاه خبری عروج نیز از دادستانی خواست تا به موضوعاتی که به مدعی العموم ربط دارد ورود کرده و از حقوق حقه مردم دفاع بیشتری بکنند و به لزوم پر رنگ تر معاونت دادستانی در رسانه ها تاکید داشت و به ظرورت استفاده از همه ظرفیت ها در جهت پیگیری حل مشکلات مردم پرداخت .

مجتبی داراب پور نیز به مشکلات و معضلات عدیده ای که در بحث مدیریت ضعیف و ترک فعل هایی که خصوصا در یکی ۲ سال گذشته در شرکت آبفا برای استان و الخصوص شهروندان اهوازی ایجاد کرده پرداخت و همچنین از دادستان در خصوص ورود به موضوع آبفا خوزستان و بازداشت دو تن از مدیران ضعیف آبفا تقدیر و تشکر کرد .

در پایان نیز قاسم آل کثیر از فعالین رسانه که بصورت تخصصی در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی فعالیت دارد نیز به مشکلات و معضلاتی که خاصه در بحث میراث فرهنگی وجود دارد پرداخت و از دادستانی خواست به تخریب اماکن تاریخی که جز میراث فرهنگی و نیاکان ما هستند که اکثرا جذبه گردشگری نیز دارد ورد کند چرا که میراث فرهنگی هر کشور نشان دهنده تاریخ آن مرز و بوم است .

در انتها نیز «لوح سپاس» توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج سید یعقوب طباطبایی از طرف مدیر و رییس هیات مدیره خانه مطبوعات و اعضای خانه مطبوعات به دکتر صادق جعفری چگینی دادستان کل استان خوزستان اهدا گردید

برچسب ها
اخبار مشابه
دوگانه‌سوز کردن خودروها؛ گامی موثر به سوی مصرف بهینه سوخت
ترویج ارزش‌های دفاع مقدس نیازمند هم‌افزایی و همراهی همه نهاد‌های فرهنگی و مذهبی است
رئیس‌کل دادگستری استان از فراهم شدن زمینه آزادی ۴۴ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه خبر داد 
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.