رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل:متأسفانه ما از كشورهایی محسوب می‌شویم كه صادرات بالای گردشگری را به كشورهای مختلف به ویژه كشورهای همسایه داریم كه ناشی از مسائل اجتماعی موجود و مسائل فرهنگی است.

تایماز نیوز| جعفر بذری در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو بیان كرد: فصل پیک استفاده از مواهب طبیعی در سرعین و اردبیل نیمه اول سال یعنی از عید نوروز تا آخر شهریور است ونیمه دوم سال فصل غیر پیک گردشگری اردبیل می باشد که گردشگران در این فصل برای اسکی وآبتنی در آبهای گرم ومعدنی به سرعین واردبیل سفر می کنند.

رئیس جامعه هتلداران اردبیل از گردشگری منفی در كشورمان سخن گفت و اظهار كرد: متأسفانه ما از كشورهایی محسوب می‌شویم كه صادرات بالای گردشگری را به كشورهای مختلف به ویژه كشورهای همسایه داریم كه ناشی از مسائل اجتماعی موجود و مسائل فرهنگی است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گردشگری سرعین خاطر نشان کرد: بخش زیادی از جوانان ایرانی به تركیه و امارات سفر می‌كنند و كشورهای آسیای میانه نیز به مقاصد گردشگری ایرانیان تبدیل شده است.

بذری با اشاره به اینكه كشور تركیه در سال میلادی جاری ۴۳ میلیون گردشگر جذب كرده گفت: ما در چهار ماه نخست سال جاری ۲ میلیون گردشگر جذب كردیم كه بیشتر هم برای زیارت و از كشور عراق هستند.

وی افزود: در حال حاضر توریست‌هایی كه وارد ایران می‌شوند از شمال ایران، چین، تا حدودی از كشور روسیه و همچنین تورهای زیارتی هستند.

بذری با بیان اینكه تبلیغات سوء و ایران هراسی كه به راه افتاده كشور ما را به لحاظ امنیتی هم سنگ كشورهای جنگ زده كرده است گفت: برخی توریست‌ها شرایط كشور ما را در كنار كشور افغانستان قرار می‌دهند.

بذری ضمن تاکید بر امنیت حاکم بر کشورمان افزود: باید امنیت جمهوری اسلامی ایران را به گوش همه برسانیم و آن را فریاد بزنیم که این موضوع با همکاری وهمدلی بخش خصوصی ودولتی و شرکت درنمایشگاه های بین المللی با معرفی فرهنگ،میراث وتمدن غنی ایران اسلامی امکان پذیر خواهد بود.