یادداشت

کودک و شبکه ی مجازی

  پرینت
کودک و شبکه ی مجازی
شناسه خبر : 12723 | تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۲۰ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
آگاهی و نظارت والدین و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی به کودکان بویژه در هفت سال دوم یعنی 7 تا 12 سالگی عوامل مهمی هستند که می‌توان به این طریق، ضمن بهره بردن از مزایای نرم افزارهای مختلف، از به دام افتادن فرزندان خود در شبکه های مخرب پیشگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ معنای کودک صرفا در بزرگ نبودن اعم از دختر یا پسر نیست بلکه سادگی و پاکی طفل را هم شامل می‌شود؛ کودکانی که به علت همان سادگی که مقتضای سن و سال آنها است و نیز عدم مراقبت و نظارت والدین یا بزرگترها و عدم برنامه ریزی صحیح نهادها و مسئولین مربوطه آسیب پذیر می‌شوند و چه بسا در جامعه و محیط خاواده دچار آسیب‌های جبران ناپذیری شویم.

گستردگی روزافزون شبکه‌های فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و قطعا والدین از علاقه وافر کودکان به این فضا آگاهی دارند اما چقدر از چگونگی نظارت و راهکارهای کاهش وابستگی یا عدم وابستگی کودکان خود به این فضا اطلاع دارند.

فکر کنیم که در یک پارک با دوستان دور هم نشسته ایم و عکس، موزیک، فیلم می خواهیم نگاه کنیم برای هم می‌فرستیم؛ اما این همه کار را می توانیم در شبکه های مجازی بدون اینکه رو در روی هم باشیم و همدیگر را مستقیم ملاقات کنیم انجام دهیم و ممکن است که افرادی را بشناسیم یا نشناسیم ارتباط برقرار کنیم در واقع شبکه های مجازی کشورهایی هستند که مرزی مشخصی بین آنها نیست.

به عبارتی در دنیای مجازی مرزی تعریف نشده و حال تصور کنید گشت و گذار کودکان در این دنیای بدون مرز و بدون نظارت به کجا می‌تواند کشیده شود؟! کودکان ما در حال حاضر وارد دنیای مجازی و اینترنت می شوند و ممکن است ناخواسته اطلاعات خود را بدهند و وارد دام های افراد سودجو شوند.

فرزندانمان در این شبکه ها دوستانی پیدا می‌کنند که هرگز آنها را ندیده‌اند اما به گونه‌ایی پیش می‌روند که انگار از قبل همدیگر را می شناسند و هر میزان از دوران کودکی به دوره نوجوانی نزدیکتر می‌شویم این ارتباط صمیمی‌تر و نزدیکتر می‌شود.

برچسب ها
اخبار مشابه
حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد طرح های تولید محور و اشتغالزا
ابلاغ ۸۲۱ میلیارد تومان منابع از محل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل – میانه/ ابرپروژه یک گام دیگر به تکمیل نزدیک شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.