شهردار اردبیل از ایجاد کنسرسیوم گردشگری مراکز استان‌های شمال‌غرب کشور با توافق شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش تایماز نیوز، محمود صفری در نشست مشورتی شهرداران و روسای شورای شهر شمال‌غرب کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد با بیان این‌که باید اقدامات مناسبی جهت جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در استان‌های شمال‌غرب کشور صورت گیرد، اظهار کرد: کنسرسیوم گردشگری مراکز استان‌های شمال‌غرب کشور با توافق شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر در راستای معرفی ظرفیت‌ها و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد کنسرسیوم گردشگری و برگزاری نمایشگاه گردشگری در تهران، افزود: این اقدام در خصوص معرفی چهار استان شمال‌‌غرب کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و اقتصادی موثر خواهد بود؛ البته در ابتدا باید پتانسیل و ظرفیت‌های شهرها جمع‌آوری شود.

شهردار اردبیل با تأکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری در حوزه‌های مختلف گفت: ما باید از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم.

صفری در ادامه از ایجاد کارگروه شهرداری‌های مراکز استان‌های شمال‌غرب کشور در آستانه عید نوروز به‌منظور زیباسازی شهر و میزبانی هرچه بهتر از مسافران و‌گردشگران خبر داد.

وی در ارتباط با کمک برای زلزله‌زدگان خوی نیز افزود: می‌توان با ایجاد سالن‌های چند منظوره هم سرویس بهداشتی و هم حمام در آن منطقه احداث کرد.

در ادامه نیز بهزاد عباس‌زاده عضو و نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به محدودیت درآمدی شهرداری‌ها گفت: باید دست به دست هم دهیم تا این درآمد با ارائه راهکارهای مناسب افزایش پیدا کند.

وی درباره ایجاد کنسرسیوم گردشگری شمال‌غرب بیان کرد: باید راهکارهای درست اجرای آن مشخص شود و به مرحله‌ای نرسیم که برای شهرداری‌ها بار مالی ایجاد کند.

در پایان نشست مشورتی چهار استان اعضا مصوب کردند که مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به زلزله زدگان شهرستان خوی کمک کنند که قرار شد با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه این اقدام در راستای ساخت سرویس بهداشتی و حمام انجام شود

  • منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل