کشت ۵۵۰۰ هکتار گندم در مزارع آیشی واحدهای نیشکر

  پرینت
کشت ۵۵۰۰ هکتار گندم در مزارع آیشی واحدهای نیشکر
شناسه خبر : 12737 | تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۸ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و بیش از ۵۷۵ هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز؛ به نقل از پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و بیش از ۵۷۵ هکتار جو، در مزارع آیشی واحدهای نیشکری کشت شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به راندمان مطلوب، رکورد برداشت شکسته شود.

وی افزود: مزین شدن امسال به «رشد تولید»، همت نیشکری‌ها را برای تحقق این شعار، دوچندان کرده و در سایه کشت‌های غیرنیشکری، هم اشتغال محلی رونق گرفته و هم، قدم‌ها در مسیر خودکفایی، شدت یافته است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه به سایر کشت‌های غیرنیشکری نیز اشاره کرد و گفت: در کنار کشت گندم و جو، کشت چغندر قند، آفتابگردان و کلزا نیز در واحدهای هشت گانه انجام شده است.

وی کشت این محصولات را حرکتی هدفمند و برنامه‌ریزی شده در راستای سیاست وزارت کشاورزی عنوان کرد که در نهایت از یک سو به تامین امنیت غذایی کشور و از سوی دیگر به تناوب زراعی کمک زیادی می‌کند.

ناصری عنوان کرد: در زراعت‌های غیرنیشکری، بقایای گیاهی سوزانده نمی‌شود و کارشناسان با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست‌محیطی، آنها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

برچسب ها
اخبار مشابه
فراخوان چهل‌ويکمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم کوتاه تهران منتشر شد
۹ واحد صنعتی کاشمر به چرخه تولید بازگشت
شاعر لاهیجانی در جمع نامزدهای جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.