دادستان مرکز استان ضمن تاکید بر برخورد باعاملین الصاق غیرقانونی برچسب‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی، از تصمیم دادستانی برای انسداد شماره تلفن‌های تبلیغات مربوطه خبر داد.

تایماز نیوز|  به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی دادستان مرکز استان، با اشاره به وضعیت نامطلوب موجود در خصوص نحوه الصاق آگهی‌ها و دیوارنویسی‌ها در مرکز استان که علاوه بر آلودگی بصری و ایجاد سیما و منظر نامطلوب، موجب تخریب و تضییع حقوق عمومی و یا اموال و املاک خصوصی شهروندان شده است، گفت: مجازات تخریب و الصاق غیرمجاز اعلانات در قانون مشخص است و درصورت وصول گزارشات یا شکایات با عاملین برخورد خواهد شد.

وی افزود: خط تلفن مندرج در پوسترها و برچسب‌های تبلیغاتی الصاق شده به صورت غیرقانونی و دیوارنویسی‌ها نیز مسدود خواهد شد.

دادستان اردبیل با تشریح ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها، ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه شهرداری، الصاق هرگونه برچسب و اطلاعیه بدون مجوز بر روی درب و دیوار منازل و اماکن عمومی را تخریب و عملی مجرمانه دانسته، اقدامات قانونی شهرداری در صیانت از بیت‌المال و حقوق شهروندان را خواستار شد.

آفاقی تأكید کرد: در راستای برخورد با ناقضین حریم خصوصی و حقوق شهروندی به شهرداری اردبیل نیز ابلاغ گردیده تا نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود و جبران خسارات و اعاده نمودن وضعیت به حالت سابق، از حقوق مسلم و انتظارات بجای شهروندان است.

گفتنی است؛ پیشتر دادستان اردبیل با اشاره به رابطه احساس امنیت روانی شهروندان با وضعیت سیما و منظر، نحوه توزیع امکانات شهری، مناطق آسیب‌خیز و بسترهای جرم‌زا و مسائل و موضوعات مرتبط با نحوه مدیریت و خدمات شهری، پویاسازی فضاهای بی‌دفاع و اصلاح فضاهای مستعد برای آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای ناهنجار و فعالیت‌های غیرقانونی را خواستار شده بود.