سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با توجه به چهار بانده کردن جاده از طرف گرمی به اردبیل و عدم توجه به هدایت صحیح آب‌های سطحی به مسیل های اصلی، متاسفانه در زمان بارندگی شاهد ورود آب‌های بالادستی به شهرک صنعتی گرمی و بروز مشکلات عدیده برای واحدهای تولیدی و ساکنین همجوار این شهرک صنعتی هستیم.

به گزارش تایماز نیوز، روح اله برادران حیدری ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در زمان سفر اخیر استاندار محترم به شهرستان گرمی، موضوع هدایت آب‌های سطحی در ستاد تسهیل استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اداره کل راه و شهرسازی نسبت به اصلاح و بازگشایی مسیر آب‌های سطحی به مسیل‌های طبیعی اقدام کند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون در جهت هدایت آب های سطحی به مسیل های موجود، اقدامی از سوی اداره کل راه و شهرسازی انجام نشده است که به دنبال آن در زمان بارش شاهد حرکت آب‌های روان بالادستی به سوی شهرک صنعتی گرمی و زهدار شدن اراضی و در نتیجه باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدی هستیم.

برادران حیدری اشاره‌ای هم به پروژه زهکشی شهرک صنعتی گرمی کرد و افزود: با توجه به بالا بودن سطح آب در شهرک صنعتی گرمی، پروژه زهکشی این شهرک از محل اعتبارات داخلی این شرکت به منظور پائین آوردن سطح آب انجام شده است ولی به علت حجم بالای ورودی آب از محل پروژه چهار بانده کردن جاده، شاهد بالا آمدن سطح آب در شهرک صنعتی گرمی هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری اداره راه و شهرسازی این شهرستان و اصلاح مسیر آب روان بالادستی به مسیل های طبیعی، مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گرمی مرتفع شود.

برادران حیدری خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی گرمی ۳۵ قراداد حق بهره برداری با سرمایه گذاری منعقد شده است که از این بین ۱۹ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری از مراکز ذیصلاح شده اند.

شایان ذکر است شهرک صنعتی گرمی با مساحت ۳۱ هکتار در شمال استان اردبیل و در شهرستان مرزی گرمی قرار گرفته است. این شهرک صنعتی دارای امکاناتی از قبیل آب، برق، گاز، مخابرات، راه دسترسی، ایستگاه آتش نشانی و … بوده که چند واحد مهم تولید کننده شیرآلات ساختمانی در این شهرک صنعتی واقع شده اند.

  • منبع خبر : روابط عمومي شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل