رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به لزوم توزیع مرغ با قیمت مصوب گفت: واحدهای صنفی در صورت مشاهده موارد تخلف پلمب خواهند شد. ناصر عتباتی در نشست بررسی مشکلات و موانع مرتبط با حوزه تولید و عرضه کالاهای اساسی با محوریت تولید و توزیع مرغ افزود: گوشت مرغ یکی از کالاهای اساسی مورد […]

 

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به لزوم توزیع مرغ با قیمت مصوب گفت: واحدهای صنفی در صورت مشاهده موارد تخلف پلمب خواهند شد.

ناصر عتباتی در نشست بررسی مشکلات و موانع مرتبط با حوزه تولید و عرضه کالاهای اساسی با محوریت تولید و توزیع مرغ افزود: گوشت مرغ یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز و ضروری مردم به شمار می‌رود و شرایط به وجود آمده، کمبود مرغ در بازار و به تبع آن تشکیل صف‌های طولانی برای خرید تاسف‌بار و ناراحت‌کننده است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: ضروری است دستگاه‌های متولی امر هر چه سریعتر با اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم از جمله رصد و نظارت بر تولید، توزیع و نیز برخورد با واحدهای صنفی متخلف، مقابله با دلالی و واسطه‌گری شرایط پیش آمده را سامان دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از وسایل نقلیه حامل مرغ تشدید می‌شود، بیان کرد: هر گونه وسیله نقلیه حامل مرغ خارج از شبکه توقیف خواهد شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو با استفاده از فرصت پیش آمده در صدد منفعت‌طلبی شخصی هستند و از سر سفره مردم به نفع خود سود می‌برند اما با وجود رویکرد دستگاه قضایی مبنی اتخاذ تدابیر مراقبتی و پیشگیرانه، در جایی که سودجویان با اقدام‌های خود موجب ایجاد نارضایتی، دلسردی و ناامیدی بین مردم شوند، به طور قطع با برخوردهای جدی مطابق قانون روبه‌رو خواهند شد.

عتباتی در ادامه استفاده از ظرفیت بسیج اصناف را در بازرسی‌ها و نظارت بر نحوه توزیع مرغ ضروری، تاثیرگذار در ثبات و آرامش در بازار عنوان کرد.

وی همچنین بر الزام واحدهای تولیدی و کشتار مرغ برای رعایت مصوبه‌ها تاکید کرد و گفت: در صورت همراهی نکردن، برخوردهای قضایی لازم انجام خواهد پذیرفت.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: در صورت برطرف نشدن مشکل به ویژه در ماه مبارک رمضان، با مدیران متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

هم‌اکنون ۴۱۲ مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۴۵ هزار قطعه در هر دوره پرورش ۴۵ روزه در استان اردبیل فعال است و میانگین کشتار روزانه گوشت مرغ در این استان به حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن می‌رسد که از این میزان حدود ۹۵ هزار تن مربوط به مصرف مردم منطقه است.

بیش از ۴۲ هزار واحد صنفی مجاز دارای پروانه در حال حاضر در بخش کسب و کار استان اردبیل فعالیت دارند.