یک کارتونیست: هنر اردبیل دست اساتید در یک دایره محدود است ایسنا/اردبیل یک کارتونیست اردبیلی گفت: هنر اردبیل دست اساتید در یک دایره است و هر کسی که در آن دایره باشد از مزایای بودن  در این دایره برخوردار خواهد بود. ساناز خادم یحیوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نمی شود به […]

یک کارتونیست:

هنر اردبیل دست اساتید در یک دایره محدود است

ایسنا/اردبیل یک کارتونیست اردبیلی گفت: هنر اردبیل دست اساتید در یک دایره است و هر کسی که در آن دایره باشد از مزایای بودن  در این دایره برخوردار خواهد بود.

ساناز خادم یحیوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نمی شود به جوایز مسابقات و جشنواره ها اکتفا کرده و نمی توان روی آنها برای امرار معاش حساب کرد چه برسد که بتوان به درآمد آن تکیه هم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با وجود مشکلات تحریم ارسال جوایز جشنواره های بین المللی بسیار مشکل است، ادامه داد: در واقع حوزه های مختلف هنر می تواند گردش مالی خوبی داشته باشد و ظرفیت خوبی برای اشتغال زایی باشد و کاریکاتور هم از این امر مستثنی نبوده و اگر ارزش آن دانسته شود بی شک بی تاثیر در اقتصاد نخواهد بود.

این کارتونیست اردبیلی با بیان اینکه فعلا وضعیت اقتصاد هنر به خصوص کاریکاتور در استان رضایت بخش نیست، تصریح کرد: به نظر من نوع زندگی اکثر مردم اردبیل بسیار شبیه هم است و می توان گفت سلیقه خرید همه مثل هم است و تنوع خاص بودن در نوع انتخاب یا وجود ندارد یا کم است به همین جهت کالاهای هنری در اردبیل کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر کسی اقدام به خرید آثار هنری می کند.

خادم یحیوی با بیان اینکه وضعیت و کیفیت آموزشی در اردبیل از جانب برخی اساتید بسیار بالا است، ولی استقبال از جانب نیروی جوان بسیار کم است، تشریح کرد: در واقع به دلیل حمایت نشدن کافی از جانب ارگان ها، اکیب کارتونیست اردبیل به ندرت و تعداد انگشت شماری نیروی تازه وارد و جدیدی دارد.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که آگاه سازی هم برای آموزش در میان عموم مردم کم است و بسیاری از مردم حتی اطلاعات ابتدایی ندارند.
خادم یحیوی ادامه داد: اصولاً برای هر هنری باید آموزش های لازم دیده شود و آن هم مستلزم وجود فضا، مکان و اساتیدی است که با پشتوانه ارگان یا سازمان جذب شده و آموزش های لازم به علاقه مندان داده شود.

این کارتونیست اردبیلی افزود: از نظر من، آگاهی و اطلاع رسانی بین مردم غیرهنری بسیار کم است و برای ارتقای سطح آموزش در بین مردم باید تبلیغات در بین مردم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هنر اردبیل دست اساتید در یک دایره است و هر کسی که در آن دایره باشد از مزایای بودن  در این دایره برخوردار خواهد بود، اضافه کرد: هیچ گونه حمایتی از نهاد یا ارگانی ندیده ایم ولی بسیار دیده ایم وقتی مقامی در خور، از کشور های دیگر به دست می‌آوریم؛ همان نهاد یا ارگان هنرمند و مقامش را به نام خود تمام می کند و برای نشان دادن خود حامی می شود در حالی که قبل از آن اصلأ به حساب نمی آوردند.