سرپرست جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش تایماز نیوز، حمید قویدل ظهر ۸ آذر در مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس اردبیل با اعلام این خبر افزود: «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس بود که برگزار گردید.
وی با بیان اینکه در این مانور دانش آموزش با مهارت های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به صورت عملی آشنا شدند، تصریح کرد: قبل از مانور، آموزش های لازم در این زمینه به دانش آموزان داده شده بود.
این مسئول با اشاره به اهداف مانور زلزله در مدارس تشریح کرد: تبدیل مهارت های آموزشی به کاربردی هدف اصلی این مانور است تا برای دانش آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله شبیه سازی شود.
قویدل با بیان اینکه دانش آموزان با موضوعاتی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا می شوند، تشریح کرد: با آموزش به دانش آموزان می توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد، چرا که افراد آشنا به اصول امداد و نجات در زمان بحران سریع در دسترس هستند و می توانند حداقل به خود و خانواده هایشان امدادرسانی کنند.

  • منبع خبر : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل