هشت هزار کارت هوشمند رانندگان در استان اردبیل صادر شد  رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل گفت: تمامی رانندگان فعال کالا و مسافر در این استان دارای کارت هوشمند هستند و امسال هشت هزار کارت هوشمند برای آنها صادر و یا تمدید شده است. به گزارش ایرنا، وحید […]

هشت هزار کارت هوشمند رانندگان در استان اردبیل صادر شد

 رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل گفت: تمامی رانندگان فعال کالا و مسافر در این استان دارای کارت هوشمند هستند و امسال هشت هزار کارت هوشمند برای آنها صادر و یا تمدید شده است.

به گزارش ایرنا، وحید میرمحمدی روز دوشنبه در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل شهرستان مشگین‌شهر افزود: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار راننده فعال در بخش حمل و نقل کالا و مسافر استان اردبیل دارای کارت هوشمند هستند، اظهار کرد: هر فعالیتی از سوی رانندگان برون شهری اعم از مسافربری و باری بدون داشتن کارت هوشمند در بخش حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه کارت‌های هوشمندی که اعتبار آنها به اتمام رسیده غیرفعال می‌شود، تصریح کرد: مهلت اعتبار کارت هوشمند رانندگان یک سال است و رانندگان باید قبل از پایان یافتن اعتبار کارت نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

او بیان کرد: رانندگان برای دریافت کارت هوشمند، باید معرفی نامه تامین اجتماعی، کارت سلامت، صلاحیت فردی، حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه و مدارک کلاس‌های آموزشی را به انجمن صنفی رانندگان ارائه دهند.

وی  با بیان اینکه کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد، اضافه کرد: امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل ادامه داد: در هفت ماه سال جاری ۲/۵ تن کالا و بار در استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

میرمحمدی با اشاره به صدور ۱۸۲ هزار برگ بارنامه در استان گفت: بیشترین بار و کالای جابجا شده استان در این مدت به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، نمین و بیله‌سوار بوده است.

وی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در حال اجرا است.

وی گفت: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم ، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.