مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور در آیین تکریم و معارفه مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت : هدف سازمان افزایش درآمد دولت نیست ایجاد عدالت اجتماعی از طریق دریافت مالیات است.

به گزارش تایماز نیوز، مسعود میرزایی مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: یکی از کارکردهای مالیات تنظیم اقتصاد، کاهش و حذف شکاف طبقاتی است که این امر مستلزم الکترونیکی کردن اخذ مالیات می باشد و با اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان محقق خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به دنبال افزایش درآمد به هر نحوی نیست، اظهار کرد: فعالان اقتصادی باید متناسب با درآمد حقیقی خود طبق قانون مالیات پرداخت کنند تا عدالت مالیاتی در جامعه تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست سازمان امور مالیاتی در شرایط فعلی فشار به مردم عادی نیست بلکه شناسایی و اخذ مالیات از افرادی است که فرار مالیاتی دارند و مالیات و حق دولت را پرداخت نمی کنند.

مدیرکل دفتر ریاست و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: اعتقادی به اخذ مالیات با روش هایی مانند اجبار و زور نداریم همانطور که اعتقادی به عدم دریافت حقوق حقه دولت نداریم. میرزایی با تاکید بر رعایت اخلاق و تکریم ارباب رجوع گفت: باید با تنویر افکار عمومی و ارتقای فرهنگ مالیاتی تلاش کنیم تا اعتماد مؤدیان به سازمان امور مالیاتی افزایش داده و تمکین مالیاتی در جامعه نهادینه شود.

سرخانی مقدم مدیر کل جدید امور مالیاتی استان اردبیل بر اصل رضایتمندی مؤدیان و همشهریان، ارتقای تعامل با مؤدیان و تکریم آتان تاکید کرد و افزود: سازمان امور مالیاتی کشور با الکترونیکی کردن روند مالیات ستانی، مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر خودروهای لوکس و باغ ویلاها گامهای اساسی در جهت برقراری عدالت اجتماعی برداشته است.

در پایان این آیین با اهدای لوحی از زحمات ابراهیم قلی زاده تقدیر و داریوش سرخانی مقدم به عنوان مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل معرفی شد

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل