نهم مهر، روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین

  پرینت
نهم مهر، روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین
شناسه خبر : 15500 | تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
تصویر شهادت محمد الدوره، درحالی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از شر حمله نظامیان صهیونیست در امان باشد، بارها از شبکه های تلویزیونی جهان پخش شد و رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم را در دنیا، به دنبال داشت. شهادت محمد و هم یارانش سبب شد تا مبارزه آنها با قدرت و سرعت بیشتری به مسیر خودش ادامه بدهد.

تایماز نیوز | گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ نهم مهر، به عنوان روز هم بستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نام گذاری شده است. در سال ۲۰۰۰ میلادی، در چنین روزی «محمد الدوره» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی به گونه ای فجیع به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

تصویر شهادت او، درحالی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از شر حمله نظامیان صهیونیست در امان باشد، بارها از شبکه های تلویزیونی جهان پخش شد و رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم را در دنیا، به دنبال داشت. شهادت محمد الدوره وهم یارانش سبب شد تا مبارزه آنها با قدرت و سرعت بیشتری به مسیر خودش ادامه بدهد.

پس از شهادت محمد الدوره، رژیم صهیونیستی دست به کشتار گروهی کودکان و زنان فلسطینی در غزه و کرانه باختری زد. شهادت خانواده هفت نفره هدی غالیه در اواخر خرداد سال ۱۳۸۵ در شبکه های تلویزیونی جهان، از جمله این جنایت ها بود. کشتار کودکان روستای قانا در جنگ اخیر لبنان یکی دیگر از هزاران فجایع رژیم صهیونیستی بود.

نام گذاری این روز به پیشنهاد جمعیت دفاع از ملت فلسطین صورت گرفت، نمادی از دادخواهی دانش آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلان همدردی و هم بستگی میان دانش آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی است.

رهبر انقلاب در موضوع فلسطین  وظیفه مسلمانان را این گونه تبین می فرمایند: دنیای اسلام بایستی با صدای واحد و با کلمه‌ی واحده، حمایت خودش را از ملت فلسطین و مسئولان فلسطینی اعلام کند و از پافشاری آنها بر اصولشان پشتیبانی کند. اگر این بشود، آن کسانی که خودشان بانی بدبختی ملت و کشور فلسطین هستند، دیگر نمی‌توانند این‌طور در میدان طلبگارانه حرف بزنند. این همه فاجعه علیه ملت فلسطین انجام می‌گیرد، آقایانِ اروپایی‌های بشردوست و طرفدار حقوق بشر! صمٌ‌بکم(۱)؛ گویی کرند، کورند و نمی‌بینند. آن وقت دولت فلسطینی به رأی و خواست مردم سر کار می‌آید، علیه‌اش حرف می‌زنند و موضع‌گیری می‌کنند. این، به خاطر تفرّق دنیای اسلام است؛ این، به خاطر خودخواهیهای نخبگان و سیاستمداران دنیای اسلام است.۱۳۸۵/۰۱/۲۷

 

برچسب ها
اخبار مشابه
ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
اخبار نگران کننده برای رانندگان اسنپ و تپسی
هشدار به ایثارگران؛ فریب وعده پرداخت غرامت جنگی در فضای مجازی را نخورید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.