بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار؛ رضا اسکندری زنجانی، مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران : نقش مهم خبرنگاران در افزایش آگاهی و بیان واقعیت مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل گفت: نقش تاثیر گذار خبرنگاران در افزایش آگاهی و بیان واقعیات بسیار مهم است  وباید خبرنگاران بصورت جدی در پایان دادن […]

بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار؛

رضا اسکندری زنجانی، مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران :

نقش مهم خبرنگاران در افزایش آگاهی و بیان واقعیت

مدیریت شعب بانک تجارت استان اردبیل گفت: نقش تاثیر گذار خبرنگاران در افزایش آگاهی و بیان واقعیات بسیار مهم است  وباید خبرنگاران بصورت جدی در پایان دادن به تراژدی توسعه نیافتگی و پیگیری مسایل زیرساختی استان ورود پیدا کنند.

 

خبرنگاری هنر، عشق، حرفه ای گری، جسارت و بیان حقیقت است؛ گزارش به هنگام لحظات و ثانیه هائی که می تواند سرنوشت ملتی را با آشکار ساختن واقعیات متاثر کند. به راستی چه زیباست قلم و اندیشه‌ای که آزادانه در خدمت بیان حق برآید.

اسکندری اظهار داشت: کار خبرنگاری، انعکاس واقعیات و رخدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اطلاع رسانی با عنایت به ۳ اصل سرعت، دقت و صحت و برپایه علم و دانش، تجربه و حرفه ای گری، و شجاعت و جسارت است و بی‌تردید اصحاب قلم و ارباب رسانه از عوامل هدایت گر افکار عمومی و ارتقا دهنده آگاهی و بینش آحاد جامعه به شمار می‌روند که در سخت‌ترین شرایط برای حضانت از شئون انسانی و حرفه ای خود از یک طرف و حفظ منافع ملی و عزت و اقتدار و عظمت ایران اسلامی از طرف دیگر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

وی در ادامه اذعان نمود: در این روزها که کشور عزیزمان با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، این خبرنگاران هستند که با تلاش مضاعف در جهت تزریق امید به جامعه و تقویت اعتماد به نفس و ترویج روحیه خودباوری در بین هموطنان، می توانند زمینه ساز گذر از این مسیر و حرکت به سمت فتح قله های تعالی، پیشرفت، سربلندی و سعادت باشند.

 

بانک تجارت استان پیش‌رو در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید

اسکندری درادامه به شرایط اقتصادی ماه‌های اخیر و رکود ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اشاره کرد و افزود: شعب بانک تجارت در استان اردبیل با وجود ابتلای تعدادی از کارکنان به بیماری کرونا تعطیل نشده و با جدیت بیشتر در پنج ماه گذشته فعالیت خود را دنبال کرده است.

مدیر شعب بانک تجارت استان گفت: بانک تجارت با وجود شیوع کرونا، بر اساس برنامه تدوین شده سال ۹۹ به مسیر خدمات رسانی خود ادامه می‌دهد.

وی بروز مشکل جدی در تامین نیرو در شعب، افزایش حجم کار بانکی، افزایش ساعت کاری، کاهش درآمد و تعویق دریافت اقساط را از جمله عوارض شیوع کرونا بر فعالیت بانک تجارت در استان اردبیل برشمرد.

مدیر شعب بانک تجارت استان از اجرای پروتکل‌های بهداشتی در همه شعب این بانک در استان از روزهای نخست اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت: با توزیع ۹ مرحله اقلام بهداشتی و با تدابیر اتخاذ شده، میزان ابتلای کارکنان و کارمندان بانک تجارت استان به کرونا در کمترین حد ممکن در میان شبکه بانکی استان و حتی استان‌های مختلف کشور بوده است.

اسکندری در ادامه از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات به یک هزار و ۱۰۰ متقاضی مشاغل و اصناف آسیب‌دیده از کرونا در استان خبر داد و افزود: تسهیلات کرونا به معرفی‌شدگان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی گفت: تاکنون از یک هزار و ۱۰۰ متقاضی معرفی شده، تسهیلات درخواستی ۳۰۰ نفر از واجدان شرایط پرداخت شده و ۸۰۰ نفر نیز در نوبت دریافت و تکمیل مدارک برای دریافت تسهیلات هستند.

مدیر شعب بانک تجارت با اشاره به نادیده گرفته شدن شبکه بانکی در تصمیم‌گیری ستاد کرونا و تعیین تکالیف جدید برای شبکه بانکی از سوی این ستاد اظهار کرد: پرداخت تسهیلات کرونا بار کاری مضاعفی را به شبکه بانکی تحمیل کرده است.

اسکندری از اجرای پروتکل‌های بهداشتی در همه شعب این بانک در استان از روزهای نخست اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت: با توزیع ۹ مرحله اقلام بهداشتی و با تدابیر اتخاذ شده، میزان ابتلای کارکنان و کارمندان بانک تجارت استان به کرونا در کمترین حد ممکن در میان شبکه بانکی استان و حتی استان‌های مختلف کشور بوده است.

اسکندری در ادامه به تلاش بانک تجارت در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد شرایط مناسب فعالیت باوجود رکود ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: تثبیت اشتغال و حمایت از تولید را از جمله اهداف تعیین شده برای شبکه بانکی در سطح کشور و استان اردبیل بوده و به منظور حمایت از تولید و اشتغال در استان، بانک تجارت تلاش کرده تا با تعویق وصول مطالبات، فعالیت واحدهای تولیدی ادامه یابد و همکاری تنگاتنگی بین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با شبکه این بانک در سطح استان اردبیل برقرار است.

وی مطالبات معوقه را بزرگترین معضل شبکه بانکی در کشور و استان و پیگیری وصول مطالبات را از جمله اولویت‌های کاری بانک تجارت در استان اعلام کرد و گفت: با این وجود، بانک تجارت در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید، تسهیلات ارزی و صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی کارنامه موفقی دارد.

مدیرشعب بانک تجارت استان به شرایط اقتصادی و پیش بینی ها در خصوص نرخ ارز در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، بانک تجارت هوشمندانه وضعیت باز ارزی خود را طی سه ماهه ابتدایی سال جاری تقویت نموده و درصورت تداوم شرایط فعلی، شناسایی سود تسعیر برای سال مالی جاری، مورد انتظار خواهد بود.