سید احد شیرین نژاد در جلسه کمیته مدیریت فوریت های آموزش و پرورش گفت: جهت ایمنی بیشتر در مدارس باید نصب سنسور تشخیص مونو اکسید کربن را در کلیه موتورخانه ها الزامی کنیم.

به گزارش تایماز نیوز؛ سید احد شیرین نژاد سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل در این جلسه افزود:  با توجه به اهمیت نگهداری از تاسیسات موتورخانه، باید نیروهای متخصص را جهت بازدید ادواری از موتورخانه ها به کار گرفت که در این راستا اداره کل نوسازی مدارس  شیوه نامه ای جهت بازدید ادواری از موتورخانه های مدارس تهیه نموده و در اختیار مدارس قرار داده است.  در این دستورالعمل ۱۸ بند  برای قبل از راه اندازی و ۱۱ بند برای بعد از راه اندازی موتورخانه آورده شده است که مدیران و  متخصصین جهت بازدید ادواری از موتورخانه ملزم به رعایت آن هستند.

سید احد شیرین نژاد خاطر نشان کرد: ما باید در بحث نگهداری موتورخانه برنامه مدون داشته باشیم. پیشنهاد بنده این است که آموزش و پرورش از نیروی های متخصص تاسیسات که در هنرستان ها مشغول هستند در این زمینه کمک گرفته و بازدید ادواری از موتورخانه ها را توسط این نیروها انجام دهیم.

وی اظهار داشت: ما بروشور تهیه شده برای راه اندازی و نگهداری موتورخانه را در اختیار تمامی مدارس دارای موتورخانه قرار داده ایم و این آمادگی را داریم تا در صورت نبود شیوه نامه در هر مدرسه، دوباره آن را در اختیار مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش قرار دهیم.  به خاطر اهمیت موضوع پیشنهاد می کنم در انتصابات مدیران و معاونان مدارس حداقل یک نفر نیروی متخصص در زمینه تاسیسات باشد و اگر این امکان وجود ندارد دوره های آموزشی برای افراد ذیربط در خصوص نگهداری تاسیسات  مدارس برگزار شود تا حدود زیادی از  بروز حوادث پیشگیری گردد.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی را در این زمینه مهم دانست و افزود که در این زمینه ضروری است از پتانسیل های گروه های جهادی استان نیز کمک گرفت.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل