خدیجه جعفری اصل گفت: مساله اصلی عقب ماندگی اقتصادی استان اردبیل، بخاطر وجود ناعدالتی ها است.

تایماز نیوز | خدیجه جعفری اصل در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در کارخانه الکترونیک پردازش سبلان در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار کرد: برگزاری این نشست در یک مکان تولیدی نشانگر اهمیت اقتصاد در برهه کنونی و نیاز امروز مردم استان به اشتغالزایی و افزایش تولید است که در برنامه هایم در اولویت قرار دارد .
جعفری اصل بیان کرد: این اولویت  در راستای بکارگیری جوانان تحصیل کرده‌ است تا در موازات عمل به گام دوم انقلاب اسلامی مدیریت بخش تولید را به دست گرفته و ضمن ایجاد فرصت اشتغال از مهاجرت نخبگان جوان نیز جلوگیری شود.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بالای بیکاری در استان ضرورت سرمایه‌گذاری دولتی و بخش خصوصی و اهمیت به آن را می‌طلبد و در صورت راهیابی به مجلس به جد پیگیر این موضوع خواهم بود.
جعفری اصل ادامه داد: وجود واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در برخی  از استانها از جمله مس کرمان و تراکتورسازی آذربایجان شرقی زمینه را برای اشتغال تعداد بسیاری از جوانان جویای کار در این استانها مهیا کرده در حالی که  اردبیل فاقد چنین صنایع بزرگی است.
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فعالیت واحدهای تولیدی بخش خصوصی نظیر سیمان، آرتاویل، آتاماشین و آب های معدنی توانسته تنها بخشی از نیاز جامعه را به فرصتهای شغلی تامین کند  اما با تدارک مشوق‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران می توان سرمایه‌گذاری های جدید جذب کرده و حتی بخشهای راکد صنعتی را فعال نمود.
جعفری اصل اظهار کرد: یکی از مهمترین مزایای وجود این واحدها جلوگیری از خروج ارز است که در سطح کلان اقتصادی نیز تاثیرگذار است.
وی ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی به همراه اعمال الگوی کشت مناسب را یکی از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: این که الگوی کشت در شرایط کنونی و با محدودیت آب  به مانند صدها سال قبل است قابل قبول نبوده و ضرورت تحول اساسی را  در این حوزه می‌طلبد.
وی  ضمن تبریک فرارسیدن ایام  دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب  اسلامی گفت: اصحاب رسانه در ترغیب مردم به مشارکت بالا و انتخاب اصلح وظیفه خطیری برعهده دارند تا افراد شایسته راهی مجلس شورای اسلامی شوند.