میزان خسارت سیلاب مشگین‌شهر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال شامل بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در بخش آب، بیش از ۱۲ میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش راه، بیش از ۸۵ میلیارد ریال در بخش مسکن و بیش از ۵۰ میلیارد ریال هم در بخش شیلات خسارت بر جای گذاشته و امیدواریم این خسارت‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه جبران شود.

تایماز نیوز / شهرام محمدی اضافه کرد: روستاهای کوجنق، جبدرق، توبنق، دوست بیگلو، صاحب دیوان، خان کندی، صاحبلو، سانباز، آق دیوار، کمچوبه مرادلو، نیاز سویی، مشیران، قره آغاج کلان و ساری‌خانلو از جمله روستاهای خسارت دیده از سیلاب است که نیروهای امدادی به‌محض وقوع سیلاب در برقراری برق، گاز، بازگشایی راه، توزیع چادر و مواد غذایی خدمات لازم را به اهالی این روستاها انجام دادند.

فرماندار مشگین‌شهر ادامه داد: همچنین در اثر سیلاب راه روستای کوجنق و خان کندی مسدود شد که با استقرار نیروهای امدادی، راه این روستا بازگشایی شد و هم‌اکنون عبور و مرور در این روستا برقرار است.

محمدی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده سیل مربوط به بخش کشاورزی مشگین‌شهر است، افزود: خسارت‌ وارده سیل بیشتر مربوط به زراعت، باغ و صیفی‌جات مشگین‌شهر است. در مواردی هم جاده بین مزارع، جاده‌های بین روستایی و چندین دهنه پل هم تخریب شد که با همکاری نیروهای امدادی همه آنها در حال بازسازی و مرمت است.

وی ادامه داد: تمامی زراعت به‌ویژه زراعت برنج در این روستاها دچار خسارت شده است، در این سیلاب معابر روستایی خان کندی و کوجنق دچار آسیب شده و بخشی از آسفالت روستای کوجنق هم از بین رفته که در حال بازسازی است.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه امسال مردم مشگین‌شهر، مجموعه‌ای از انواع بلایای طبیعی اعم از طوفان، سرمازدگی، تگرگ و سیل را تجربه کردند، گفت: هر کدام از این حوادث خسارت‌های زیادی به اقتصاد و معیشت مردم وارد کرده است.

محمدی تصریح کرد: تداوم زندگی و حیات اقتصادی اهالی این شهرستان منوط به حمایت‌های مسئولان در سطح استانی و ملی است و دستگاه‌های مسئول باید با ارائه کمک‌های مالی و تسهیلات ارزان قیمت مانع از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به معیشت کشاورزان و باغداران باشند.