مراسم نوزدهمین سالگرد بنیانگذاری شوراهای حل اختلاف/کسب رتبه دوم کشوری شوراهای حل اختلاف استان اردبیل مراسم نوزدهمین سالگرد بنیانگذاری شوراهای حل اختلاف با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل ، رئیس شوراهای حل اختلاف استان و جمعی از کارکنان، اعضا و دبیران شورای حل اختلاف استان در محل ساختمان مرکز یدادگستری استان برگزار شد. به […]

مراسم نوزدهمین سالگرد بنیانگذاری شوراهای حل اختلاف/کسب رتبه دوم کشوری شوراهای حل اختلاف استان اردبیل
مراسم نوزدهمین سالگرد بنیانگذاری شوراهای حل اختلاف با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل ، رئیس شوراهای حل اختلاف استان و جمعی از کارکنان، اعضا و دبیران شورای حل اختلاف استان در محل ساختمان مرکز یدادگستری استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان، در این مراسم از اعضای شورای حل اختلاف که بدون هیچ چشمداشتی و صرفا برای رضای خدا و جلب رضایتمندی عمومی مردم شبانه روزی جهادگونه تلاش می کنند، قدردانی نموده به تشریح وظایف و اختیارات شورای حل اختلاف پرداخت و گفت: موضوع صلح و سازش از صدر اسلام بوده و با گذشت زمان با ایجاد تشکیلات جامع گسترده شده است که اکنون شوراهای حل اختلاف در کنار دادگستری ها برای ایجاد صلح و سازش و ترویج و گسترش آن تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه حدود صد هزار پرونده درسال گذشته در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده و حدود یک سوم آن با صلح سازش خاتمه یافته است اظهار داشت : مسلما مختومه شدن پرونده ها با صلح و سازش موجب برچیده شدن کینه و کدورت در طرفین پرونده ها می شود و صلح و دوستی دوباره در بین آنان برقرار گردد که این امر از مهم ترین اهداف ترسیمی برای شورا های حل اختلاف می باشد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین یکی از مهمترین اولویت های عملکرد دستگاه قضایی را، عمل بر اساس سند تحول قضایی عنوان نمود و گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در سند تحول قضایی به آن اشاره شده بحث نهاد داوری است که از عوامل مهم و موثر در بحث صلح و سازش است و دستگاه قصایی نیز به جد از این موضوع حمایت می کند.
استفاده از فن آوری های نوین و خدمات الکترونیکی، اتقان آراء، ارایه آموزش های مستمر و مداوم لازم به اعضاء از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان بود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه اقدام کارگروه جهادی بخشایش که در سال گذشته ۱۷ مورد و امسال نیز ۵ مورد پرونده های منجر به قصاص را با صلح و سازش مختومه نمودند را بسیار ارزشمند دانست و افزود: اینگونه اقدامات جای بسی قدرددانی دارد و امید است همچنان با اهتمام و پشتکاری اعضای جهادی بخشایش این روند استمرار داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین علوی رئیس شوراهای حل اختلاف استان در ابتدای این مراسم با ارایه گزارش عملکرد شوراهای حل اختلاف از کسب رتبه دوم کشوری شوراهای حل اختلاف استان خبر داد و اظهار داشت: ازمجموعه پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان ۳۷ در صد با صلح و سازش مختومه شده است.
وی همچنین گفت: در ۷ ماهه سال جاری ۳۲۵ نفر از زندانیان به کمک اعضای شوراهای حل اختلاف از زندان های استان ازاد شدند.
در پایان این مراسم از تعدادی از اعضای کارگروه جهادی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صورت نمادین تجلیل بعمل آمد.

مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل