بمناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به همراه جمعی از معاونین این اداره کل، راهداران، رانندگان و مسئولین و فعالان شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و […]

بمناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به همراه جمعی از معاونین این اداره کل، راهداران، رانندگان و مسئولین و فعالان شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

آیت الله سید حسن عاملی در این دیدار به ارزش بالای فعالیت های راهداران و تلاشگران این عرصه اشاره کرد و این شغل را به دلیل خدمات رسانی به مردم نوعی عبادت تلقی کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مناطق سردسیر و دارای گردنه ها و محورهای برفگیر است، اگر تلاش راهداران نباشد مردم با مشکلات بسیاری روبرو خواهند بود.

وی خدمت به خلق را از مهمترین توصیه های دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: در سخت ترین شرایط حتی در ساعات شب نیز راهداران به خدمت رسانی مشغول هستند و این خدمات برای کسی پوشیده نیست و مردم قدردان زحمات راهداران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه بر ضرورت رعایت اخلاق و حق و حقوق مردم در شرکت های مسافربری و حمل و نقل کالا تاکید کرد و گفت: پرهیز از اتلاف وقت در خدمت رسانی به مردم باید از سوی فعالان این حوزه و شرکت های حمل و نقل مدنظر باشد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: ضروری است هم حقوق رانندگان و  هم حقوق مردم مورد توجه اداره کل راهداری قرار گیرد چرا که رانندگان نیز به دلیل تحریم ها و نوسانات قیمت با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند حمایت و تخصیص یارانه در خصوص ملزومات شغلی آنان مثل لاستیک و نظایر آن هستند.

فعالیت ۱۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا در استان اردبیل

کلیم الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز در ادامه این دیدار با ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت راه ها و راهدارخانه ها و خدمات ارائه شده در خصوص حمل و نقل جاده ای، اظهار داشت: این اداره کل در ۳ بخش حمل و نقل کالا، حمل و نقل مسافر و ترانزیت کالا فعالیت دارد.

وثوقی با اعلام اینکه راه های استان به طول ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر می باشد، گفت: ارزش امروزی این راه ها به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان می باشد که برای نگهداری از آن به اعتبار یک هزار میلیارد تومان در سال نیاز داریم که به دلیل مشکلات مالی و تحریم ها تنها ۲۰ درصد از مبلغ مذکور به راه های استان اختصاص می یابد.

وی از جابجایی حدود ۴ میلیون تن کالا در طول سال خبر داد و گفت: در ۸ ماهه اول سالجاری ۳ میلیون تن کالا در استان حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ادامه داد: این میزان کالا توسط ۱۲ هزار راننده با به کارگیری ۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جابجا شده است.

وثوقی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش حمل و نقل مسافر نیز بیان کرد: در این خصوص تعداد ۵۵ شرکت مسافربری با یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان عمومی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در ۸ ماهه اول سالجاری برای ۹۰۰ هزار نفر مسافر با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط این شرکت ها خدمات رسانی شده است.