اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نظام غرب و آمریکا در مدیریت جهانی به دروغ و شرارت متوسل شده است.
.

به گزارشد تایماز نیوز آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: آمریکا و غرب با امپراطوری رسانه‌ای خود که به دروغ و تزویر آلوده است، قصد انحراف افکار عمومی جهان را دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار زن زندگی و آزادی باید در خطبه‌ها، تریبون‌ها، صدا و سیما، دانشگاه‌ها، مجامع علمی و تحقیقاتی به طور کامل بحث شود، خاطرنشان کرد: این هفته دولت آمریکا اعلام کرد ایران را زن‌های ایرانی آزاد خواهند کرد آنها در صدد تصحیح ادعای بایدن هستند که اخیراً گفت ایران را ما آزاد می‌کنیم سپس متوجه خطای خود شد و اظهار کرد ملت ایران، ایران را آزاد خواهند کرد و وقتی از ملت ما مأیوس شدند حالا روی شخصیت زنان ایرانی متمرکز شده اند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دین ما و مذهب ما در خصوص این مفاهیم اصول بسیار مترقی دارد و لازم است در وهله اول عناصر واقعی و حقیقی برای شخصیت و سعادت زن را ملاحظه سپس آن را با اوضاع کشورهای غربی مقایسه سپس نقش جمهوری اسلامی در احیای این عناصر را بررسی کنیم.

عاملی با تبیین دو مصیبت بزرگی که مدیریت کنونی جهان با آن مواجه است، تصریح کرد: مدیریت دنیای معاصر توسط دولت‌های بزرگ دو مصیبت بزرگ دارد و محال است بشریت مظلوم معاصر با این دو سیئه بزرگ روی صلح، رفاه و آرامش ببیند.

وی فوران دروغ و دوم حاکمیت معیارهای دوگانه را دو مشکل عمده جهان حاضر دانست و بیان کرد: یکی از اتفاقات عجیب جام جهانی امسال این بود که ملت‌ها بدترین اهانت‌ها را به اسرائیلی‌ها روا داشتند دولت قطر به اسرائیل اجازه داده بود که هزاران اسرائیلی برای تماشای بازی‌ها به قطر سفر کنند اما مسلمان‌ها و غیر مسلمان‌ها تا متوجه می‌شدند شخصی از اتباع اسرائیل است بدترین اهانت را به او می‌کردند و عجیب این است که دولت نامشروع صهیونیستی به منفور بودن خود بین ملت‌ها اعتراف کرد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: از عجائب امور این است که دولت مجعول اسرائیل بعد از دیدن عکس العمل ملت‌های عرب در برابر اسرائیلی‌ها در قطر اسم جام جهانی را گذاشت.

عاملی افزود: جام جهانی ثابت کرد که قرارداد سازش با اسرائیل فقط در راهروهای وزارت‌های خارجه کشورهای سازش کار اسلامی اعتبار دارد چرا که نه سازش و نه افتتاح سفارت اسرائیل را نجات نمی‌دهد و این گونه روابط به معنی وجود روابط خوب ملت‌های مسلمان با اسرائیل نیست.

پناهندگی آمریکا و اسرائیل به دروغ و حق ویژه

وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل اخیراً به دروغ‌های فضاحت بار پناه بردند آمریکا گفت ایران به عربستان حمله می‌کرد و من جلوی آن را گرفتم اسرائیل گفت ایران می‌خواست به قطر حمله کند تا بازی‌های جام جهانی را به هم بریزد اما از عکس العمل قطر ترسید باز اسرائیل اعلام کرده ایران می‌خواست در لندن اقدامات تروریستی انجام دهد.

عاملی با بیان اینکه منطقه ما مخصوصاً بالای خلیج فارس مملو از ماهواره است، اظهار کرد: آنها قادرند یک مورچه سیاه را روی سنگ سیاه ببینند اما چطور شد آمریکا نتوانست مقدمات حمله را ببیند این هشدار بزرگ به ملت ماست که دنیا با دروغ می چرخد و نباید هر خبری را کورکورانه پذیرفت عجیب است که حتی یک دولت اروپایی هم این ادعای مضحک آمریکا را نپذیرفت و اعلان همراهی نکرد.

وی بیان کرد: کاهش نفت توسط عربستان در حساس‌ترین نیاز آمریکا و اروپا و عقد قراردادهای بزرگ توسط عربستان با چین آمریکا و اروپا را درنهایت استیصال قرار داده است چون معنای این چرخش این است که خاورمیانه به دست چین می‌افتد.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: آنها برای جلب توجه عربستان مجبور به هر دروغی هستند خاورمیانه ۵۰ درصد نفت و ۴۰ درصد گاز دنیا را تأمین می‌کند بایدن که دستش از همه جا کوتاه شده به آیپک پناه برد.

عاملی گفت: من به جوانان یک نکته مهم عرض می‌کنم یک ماه پیش اروپایی‌ها به خاطر برگزاری جام جهانی در قطر حمله شدیدی علیه قطر شروع کردند مخصوصاً آلمان سنگ تمام گذاشت گفتند قطر رشوه داده، تبانی کرده و به بعضی کشورها امتیاز داده در حالی که قطر بیش از ۱۰ سال بود که برای برگزاری این حرکت عظیم ورزشی مقدمات آن را فراهم می‌کرد.

وی ادامه داد: آن زمان یک کلمه حرف نزدند و چرا یک ماه مانده به زمان بازی‌ها حمله را شروع کردند علت آن بسیار روشن است چون قطر یک ماه مانده به زمان بازی‌ها یک قرارداد طولانی مدت برای تأمین گاز چین با چین امضا کرد و اروپا از این قرارداد شبه جنون گرفت و امید خود را از دست داد اما به دروغ گفت کشورهای کوچک و جهان سومی مثل قطر شایسته میزبانی این بازی عظیم جهانی نیست.

امام جمعه اردبیل گفت: مدیریت دنیا در زمان ما یک ظاهری دارد و یک باطنی در ظاهر مسئله حقوق بشر، آزادی، حقوق زن، دموکراسی، امنیت، محدود کردن سلاح هسته‌ای و… اما در واقع آنچه تصمیمات مهم را درست می‌کند منافع کشورهای مستکبر و منافع اسرائیل است.

عاملی اضافه کرد: ملت‌های مسلمان از دولت‌های خود جدا هستند و دولت‌های اسلامی در عادی سازی روابط با اسرائیل یا باز کردن سفارت کاملاً بر خلاف میل ملت‌های خودشان عمل می‌کنند و آنچه مهم است ملت‌ها هستند نه دولت‌ها اگر از ملت‌های مسلمان رأی بگیرند که آیا راضی هستید دولت با اسرائیل ارتباط داشته باشد محال است یک ملت مسلمان به چنین ننگ و عار و خیانت رأی بدهد.

افراد غیرمتخصص در بدنه دولت عزل شوند

عاملی با بیان اینکه قرار شده است مشکلات جامعه در خطبه نماز جمعه مطرح شود، گفت: یک مشکل مهم که معترضین زیادی هم دارد نصب افراد در مسئولیت‌هایی است که در آنها تخصص و سابقه لازم را ندارند در این خصوص پیشنهاد ما این است که هر کس را به هر سمتی نصب می‌کنند حتماً سوابق، تحصیلات و رزومه کاری او را به طور کامل منتشر نمایند.

وی تصریح کرد: با این اقدام بخشی از عزل و نصب‌های سیاسی در کشور پایان خواهد یافت و پایان یافتن عزل و نصب‌های سیاسی بزرگترین آرزوی ملت ما است این اقدام هیچ ترس و مشکلی ندارد چون اگر مدیر نصب شده دارای سابقه قابل اعتناست اعتراض و شاید شیطنت‌ها پایان می‌یابد و اگر در آن پست و سمت سابقه و تخصص لازم را ندارد مردم ما حق اعتراض پیدا می‌کنند و اعتراض ملت در این‌گونه موارد کاملاً به حق بوده و باید ترتیب اثر داده شود.