بیست و پنجمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان اردبیل در سال 1401 در قالب نشست هم اندیشی با هیات مدیره مرکز و کانون وکلای دادگستری استان اردبیل بر گزار شد.

به گزارش تایماز نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رجب بر بهره مندی از فیوضات این ماه عزیز و رحمت الهی واسعه در این ماه بر مردم مسلمان ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.
وی سپس با محکوم نمودن اقدامات خصمانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان های تروریسیتی گفت: اینگونه دشمنی روز افزون دشمنان با ملت ایران نشان از استیصال و درماندگی آنان در مقابل اقتدار و قدرت ملت ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که آن را از انجام هرگونه توطئه و اجرای نقشه های شوم بر علیه انسان های آزاده در سراسر جهان مأیوس نموده است. لذا وظیفه همه مردم ایران به ویژه قشر نخبه ، آگاه و حقوق دان است تا بر اساس قوانین و مقررات بین الملی ضمن محکومیت اقدام اخیر پارلمان اروپا از پاسداران ارزش های مقدس انقلاب اسلامی قاطعانه دفاع نمایند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با بیان وضعیت مطلوب همکاری ها و تعاملات فی مابین دادگستری استان با مرکز و کانون وکلای دادگستری استان به تشریح اهمیت و رسالت کار وکلا پرداخت و خاطر نشان کرد: وکلا به عنوان بخشی از دستگاه قضایی نقش تعیین کننده ای در احقاق حق و عدالت در جامعه بر عهده دارند لذا عدالت ورزی مهمترین رسالت وکلا است و به نظر می رسد بهترین سنجش برای میزان عملکرد اقدامات جامعه وکالت میزان اثر بخشی آنان در تحقق عدالت و دفاع از مظلوم است.
وی در ادامه با تشریح محورهای اقدام دستگاه قضایی استان به سند تحول قضایی اشاره کرد و افزود: سند تحول قضایی از اسناد مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه است لذا دادگستری استان تمام توان و تلاش خود را بر اجرای دقیق و صحیح این سند بکار می بندد.
حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو با بیان اینکه یکی از نکات مورد تأکید در سند تحول قضایی استفاده از ظرفیت فن آوری های نوین در ارایه خدمات قضایی است خاطر نشان کرد دادگستری استان در این خصوص عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته و توانسته است در بحث راه اندازی دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی، دادرسی های الکترونیک و نیز ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به موفقیت های خوبی دست یابد. لذا به منظور تسریع و تسهیل در امورات مرتبط قضایی ضروری است تا سایر نهاد های مرتبط با دستگاه قضایی از جمله کانون و مرکز وکلاء نیز بر استفاده از فن آوری های نوین برای ایجاد هماهنگی های بیشتر، اهتمام ورزند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل اصلی بروز اختلافات و دعاوی در بین مردم ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مقررات است گفت: باید نهاد های فرهنگی از جمله صدا و سیما و سایر رسانه ها با استفاده از ظرفیت های حقوق دانان دستگاه قضایی و جامعه وکلا به آگاهی دهی و اطلاع رسانی به مردم از قوانین و مقررات اقدام نمایند تا بدین طریق شاهد کاهش اختلافات و کاهش میزان ورودی پرونده ها به محاکم باشیم.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی بر لزوم توجه به تهدید های فضای مجازی تأکید نمود و گفت: فضای مجازی همواره بستری برای فعالیت دشمنان است و سعی می کنند تا از این طریق به روش های مختلف به امنیت و آرامش جامعه و یا کانون پاک و سالم خانواده ضربه بزنند. لذا هوشیاری در مقابل این تهدیدها و تحلیل و تفسیر در مقام مقابله با آن با استفاده از تولید محتوای مناسب می تواند در خنثی نمودن توطئه های دشمنان بسیار کارساز باشد.
وی در پایان با ارایه راهکاری های پیشگیرانه از تخلفات و آسیب های اجتماعی به ویژه در سازمان ها و نهاد ها خاطر نشان کرد: رصد و نظارت مستمر بر زیر مجموعه ها و ارایه دوره های آموزشی مختلف، موجب بروز رسانی اطلاعات و تقویت علمی شده و از طرفی موجب سالم سازی و پاکدستی بیش از پیش مجموعه می گردد.

در ادامه جلسه اعضای شورای معاونین و هیات مدیره کانون و مرکز وکلا استان به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف مطروحه پرداختند.

اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل

  • منبع خبر : اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل