عالم مبارز و مجاهد آيت اللَّه «محمد ابراهيم اعرافی»

  پرینت
عالم مبارز و مجاهد آيت اللَّه «محمد ابراهيم اعرافی»
شناسه خبر : 15162 | تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
آيت اللَّه شيخ محمد ابراهيم اعرافی پس از رحلت آيت اللَّه حكيم، رسماً امام خمينی را به عنوان تنها مرجع تقليد معرفی نمود و با شروع انقلاب اسلامی ايران به رهبری مبارزات مردم استان يزد پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی کاروان‌هاى جبهه را تشویق و کمکهاى مردمى را به سوى جبهه‌ها گسیل مى‌داشت.

تایماز نیوز| به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ آيت اللَّه شيخ محمد ابراهيم اعرافي در سال ۱۲۸۹ ش (۱۳۲۸ ق) در روستای شهیدیه (شورک) از توابع ميبد يزد در خانواده ي علم و تقوا ديده به جهان گشود. وي پس از فراگيري مقدمات و سطح در زادگاه خود و مشهد، به شوق کسب علم و معرفت، راهی قم شد و از محضر آيت اللَّه حاج شيخ عبدالكريم حائري و دیگر علمای به نام بهره جُست.

او پس از طي مدارج بالاي علمي از عالمان نامداري همچون حضرات آيات: شيخ عبدالكريم حائري، سيد حسين بروجردي، سيد ابوالحسن اصفهاني، سيد عبدالهادي شيرازي، سيد محسن حكيم و امام خميني اجازه اجتهاد، روايت و امور حسبيه دريافت نمود.

وي پس از رحلت آيت اللَّه حكيم، رسماً حضرت امام خميني را به عنوان تنها مرجع تقليد معرفي نمود و با شروع انقلاب اسلامي ايران، همراه با آيت اللَّه شهید صدوقي و سيد روح اللَّه خاتمي به رهبري مبارزات مردم استان يزد پرداخت. و با شروع جنگ تحمیلی به ترغیب و تشویق کاروانهاى جبهه مى پرداخت و کمکهاى مردمى را به سوى جبهه هاى جنگ گسیل مى داشت.

او علاوه بر تالیفات و تربیت شاگردان فروان، و رهبري فكري منطقه، فعالیت های چشمگیری در مبارزه با طاغوت و طرد سلطه خانها، مبارزه با نفوذ بهاييت، تأسيس حوزه عمليه، احداث مساجد، درمانگاه، آب انبارها و حفر قنوات، داشت.

سرانجام اين فقيه مبارز در بيست و هشتم شهريور ۱۳۷۱ ش، برابر با بيست و يكم ربيع الاول ۱۴۱۳ ق در ۸۲ سالگي دعوت حق را لبیک گفت و به سراي جاويد شتافت.

برچسب ها
اخبار مشابه
ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
اخبار نگران کننده برای رانندگان اسنپ و تپسی
هشدار به ایثارگران؛ فریب وعده پرداخت غرامت جنگی در فضای مجازی را نخورید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.