در مراسمی با حضور شهردار اردبیل، رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس محیط زیست شهرستان، معاونان و مدیران شهرداری و جمعی از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، طرح محیط‌زیست محور استخر جمع‌آوری شیرابه در محل دفن زباله شهرداری اردبیل افتتاح شد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل، شهردار اردبیل در آئین افتتاح این طرح […]

در مراسمی با حضور شهردار اردبیل، رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس محیط زیست شهرستان، معاونان و مدیران شهرداری و جمعی از مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، طرح محیط‌زیست محور استخر جمع‌آوری شیرابه در محل دفن زباله شهرداری اردبیل افتتاح شد.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل، شهردار اردبیل در آئین افتتاح این طرح تلاش برای رفع مشکلات زیست محیطی در منطقه به خصوص مشکلات کشاورزان را دلیل اصلی احداث این سازه‌ عنوان کرد و گفت: خروج از شیوه سنتی و مکانیزه کردن سیستم دفع زباله و تبدیل کردن زباله به فرصتی برای افزایش درآمد شهرداری، از اولویت‌دار ترین برنامه‌های مدیریت شهری اردبیل خواهد بود.

محمود صفری اعتبار هزینه شده برای پروژه استخر جمع‌آوری شیرابه محل دفن دائم زباله شهرداری اردبیل را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این طرح با ۱۶۰ مترمربع مساحت و ۸۰۰ مترمکعب ظرفیت، بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را مرتفع خواهد کرد.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، تلاش برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اردبیل را یادآوری کرد و گفت: حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس مستهلک داریم و برای نوسازی این ناوگان در عرض ۹ روز بعد از تصدی مسؤولیت شهرداری، نسبت به تامین ضمانت نامه بانک ملی برای بهره‌مندی از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تضمینی بانک مرکزی اقدام کردیم.
صفری اضافه کرد: پروژه پل قدس در طول ۶۶ ماه حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که ما در عرض یک ماه برنامه‌ریزی به مرحله‌ای رساندیم که با حدود ۴ هزار مترمکعب بتن ریزی در این مدت پیشرفت این پروژه را به بیش از ۹۸ درصد رساندیم و اگر شرایط جوی اجازه دهد صرفاً در عرض یک‌روز پنجشنبه عملیات آسفالت پل هم به اتمام می‌رسد و آماده عبور خواهد شد.

وی جدیت شهرداری مبنی بر اجرای سایر پروژه‌های عمران شهری اردبیل را خاطرنشان کرد و گفت: همزمان با افتتاح پل قدس، پروژه‌های پل شهید سلیمانی و میدان ورزش نیز در عرض یک ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.