بیله‌سوار-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۳۰۲ هزار و ۸۶۸ تن کالا در هشت ماهه گذشته سال‌جاری از پایانه مرزی بیله سوار به کشورهای همسایه صادر شده است.

به گزارش تایماز نیوز ، کلیم الله وثوقی عصر سه‌شنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در تمامی زمینه‌ها در پایانه مرزی با رشد مواجه هستیم، اظهار کرد: ۳۰۲ هزار و ۸۶۸ تن کالا در هشت ماهه گذشته سال‌جاری توسط ۱۳ هزار و ۷۶۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی به اسامی کشورهای هدف و خریدار کالا از گمرک بیله سوار نیز اشاره کرد و افزود: کشورهای آذربایجان و عراق با توجه به کیفیت محصولات خریدار کالا از این گمرک هستند که عمده کالاهای صادر شده انواع کاشی، سنگ ساختمانی، نمک، شمش آهن، کاشی، شیشه و پروفیل بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۳ درصدی واردات کالا در مدت یاد شده خبر داد و گفت: بیش از ۹ هزار و ۴۶۸ تن کالا توسط ۴۶۵ دستگاه کامیون وارد مرز بیله سوار شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹ هزار و ۲۰۰ تن بود، شاهد افزایش هستیم.

وثوقی با اشاره به افزایش ۵۳ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: در ۸ ماهه گذشته ۴۶۱ هزار و۷۴۳ تن کالا توسط ۲۰ هزار و ۷۵۰ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است که عمده کالاها شامل برنج، ورق گالوانیزه، انواع سنگ‌های ساختمانی، آب معدنی، کاشی، ورق آهنی و قیر بوده است.

وی با بیان اینکه طی یک‌سال اخیر میزان تردد کامیون‌های ترانزیتی دو برابر شده است، گفت: در راستای توسعه اقتصادی استان و منطقه، توجه به مبادی خروجی و ورودی از اهمیت بالایی برخوردار است و از این جهت تردد در پایانه‌های مرزی باید تسهیل شود.