اردبیل- سرپرست دیوان محاسبات استان اردبیل گفت: گلوگاه‌های درآمد حاصل از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی با ورود حساب‌رسان دیوان محاسبات استان شناسایی شد

به گزارش  تایماز نیوز، عقیل شکری بعد از ظهر دوشنبه در نشست تخصصی بررسی آخرین وضعیت مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: گلوگاه‌های درآمد حاصله شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با ورود حسابرسان دیوان محاسبات استان به این بحث شناسایی شد.

وی با اشاره به نظارت بر راهنامه‌های اصداری در قالب کنوانسیون سی. ام. آر نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات اساسی توسط دیوان محاسبات برای درآمد حاصله شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در دست اجرا است.

سرپرست دیوان محاسبات استان اردبیل بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده مربوط به چرخه‌های مالیاتی سِتانی در استان، سازمان امور مالیاتی باید در شناسایی و وصول مالیات به نحوی عمل کند که تبعیض‌های ناروا در پرداخت مالیات از بین برود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه اصول درآمد مالیاتی در هفت ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵۳ درصد افزایش یافته است، گفت: تلاش ما بر این است تا با اعتماد بیشتر به مؤدیان مالیاتی به ویژه اصناف در کنار برنامه‌های ترغیبی و تشویقی، آنها را به پرداخت مالیات به شکل خوداظهاری سوق دهیم.

در ادامه این نشست مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گزارش‌هایی پیرامون عملکرد و اقدامات فعلی مالیات سِتانی در مقایسه با دوره‌های مشابه سنوات قبل ارائه کرد.