مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: شناسایی عوامل موثر بر وقوع حوادث مهمترین اصل در کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث گاز طبیعی می باشد.

 میر سعید سید متین درجلسه کارگروه کاهش حوادث مشترکین گاز طبیعی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی سازمانهای درگیر، در سالن جلسات ساختمان ستاد مرکزی شرکت گاز استان اردبیل برگزار شد، گفت:این هم اندیشی با توجه به آمار بالای حوادث ناشی از گاز در استان و در راستای مسئولیت اجتماعی و نظر به هم افزایی دستگاههای درگیر در خصوص کاهش حوادث مشترکین گاز طبیعی برگزار شده است.

 مدیر عامل این شرکت در حاشیه کارگروه که با حضور نمایندگانی از سازمان صدا و سیما، دادگستری، آموزش و پرورش، آتش نشانی، مدیریت بحران، محیط زیست و شرکت بیمه سرمد برگزار شد، افزود: سالهاست بازرسی و تأیید سیستم لوله‌کشی داخلی منازل برعهده سازمان نظام مهندسی گذاشته شده است، ولی با این وجود شرکت گاز اردبیل به منظور افزایش ضریب ایمنی مشترکان، پیشرو در فرهنگ‌سازی مصرف ایمن و بهینه گاز است.

وی  اظهار داشت:  تداوم  و پایپندی به این جلسات و هم اندیشیها و حساسیت بالای موضوعات مطروحه می تواند تا حدود زیادی در کاهش و به حداقل ممکن رساندن حوادث مشترکین گاز طبیعی ناشی از عدم رعایت مقررات ایمنی نقش داشته باشد.

 سید متین در پایان به اهمیت و نقش مهم  واحد بهداشت ، ایمنی و محیط زیست در این حوزه و کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کاهش حوادث و خطرات ناشی از گاز، راههای مقابله و نحوه اطلاع رسانی در دستور کار قرار دارد.