نایب رئیس مجلس: سهم اردبیل از صنعت فولاد تقویت می‌شود ایسنا/اردبیل نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان اردبیل را در صنعت فولاد در سال‌های آینده تقویت می‌شود تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. علی نیکزاد ۲۰ تیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل اظهار کرد: دغدغه اصلی کشور تولید ثروت، علاج‌بخشی […]

نایب رئیس مجلس:

سهم اردبیل از صنعت فولاد تقویت می‌شود

ایسنا/اردبیل نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان اردبیل را در صنعت فولاد در سال‌های آینده تقویت می‌شود تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

علی نیکزاد ۲۰ تیر در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع آرتا فولاد مبین اردبیل اظهار کرد: دغدغه اصلی کشور تولید ثروت، علاج‌بخشی برای جوانان بیکار و در کنار آن حفظ قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی است.

وی با اظهار گلایه از ۲.۵ میلیون جوان بیکار در کشور و ۷۰ هزار بیکار عمدتا فارغ‌التحصیل دانشگاهی در اردبیل تصریح کرد: برای پاسخگو بودن به این جوانان در عرصه اشتغال ضروری است تا عدالت توزیع منابع در کشور مورد توجه قرار گیرد تا استان‌های محرومی همچون اردبیل از صنعت نفت، پتروشیمی و صنایع فولادی سهم بیشتری ببرند.

نایب رئیس مجلس، بیکاری را زمینه‌ساز همه آسیب‌ها در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی توصیف کرد و گفت: به رغم بالا بودن توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دولت دوازدهم تدبیری شایسته برای حضور قدرتمندانه آنها در عرصه‌های مختلف در نظر گرفته شده و ما امروز شاهد کاستی در حوزه صنعت به ویژه صنایع مرتبط با انرژی و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی هستیم.

نیکزاد افزود: قرار بود ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی انجام شود که متأسفانه این امر در دولت دوازدهم انجام نشده و عدم حمایت دولت از بخش خصوصی در ورود به ساخت نیروگاه فضایی را فراهم کرده تا امروز با اعمال خاموشی‌های متفاوت و وقت و بی‌وقت روبه‌رو شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت آینده باید با عدالت و قدرت در این حوزه‌ها تصمیم‌گیری کرده و به صورت جدی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ورود به حوزه‌های مختلف حمایت کند.

نیکزاد تقویت واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش فولاد و آهن را یادآور شد و اضافه کرد: امروز خوشحال هستیم که با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت و پشتیبانی دولتی بیش از ۱۳۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اردبیل رقم می‌خورد تا تولید آهن اسفنجی با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر را شاهد باشیم.

وی از سرمایه‌گذاران این مجموعه تولیدی خواست تا در کمتر از دو سال این مجتمع را راه‌اندازی کرده و شرایط مناسبی را در راه‌اندازی این مجموعه و صادرات محصولات تولید شده به وجود آورند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس بیان کرد: امروز ایجاد اشتغال برای یک جوان با ارزش‌تر از تمام فعالیت‌های معنوی و جهادی در عرصه‌های مختلف است که جا دارد از استاندار اردبیل و مدیران استانی در صدور مجوز سریع به این سرمایه‌گذار برای کلنگ‌زنی این مجموعه قدردانی کنیم.