مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: هشت پروژه مدرسه‌سازی در شهرستان پارس‌آباد در حال اجرا است.

به گزارش تایماز نیوز، حسن محمدی ادیب در آیین کلنگ‌زنی مدرسه ۹ کلاسه خیری الزهرا در پارس‌آباد اظهار کرد: برای ساخت این تعداد واحد آموزشی در قالب ۳۱ کلاس درس، تلاش مؤثری در حال انجام است تا به سرعت شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان پارس‌آباد هشت پروژه دیگر آموزشی، تربیتی و ورزشی شامل ۶ نمازخانه، یک سالن ورزشی و یک باب استخر دانش‌آموزی در حال اجرا است که مراحل نهایی اجرا را سپری می‌کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل محدودیت اعتبارات دولتی را در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی یادآور شد و گفت: در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی ۸۰ درصد تأمین اعتبار به صورت ملی و ۲۰ درصد نیز به صورت استانی انجام می‌شود که ما در شهرستان پارس‌آباد چهار برابر اعتبار مصوب شهرستان منابع مورد نیاز مدرسه‌سازی را تأمین کردیم.

محمدی ادیب افزود: آمادگی داریم در این شهرستان که توسعه فضاهای آموزشی از الزامات و ضرورت‌ها است تا پنج برابر منابع استانی اعتبار اختصاص دهیم تا کمبودها در این زمینه جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان پارس‌آباد ۲۵۶ مدرسه داریم که هزینه نگهداری، تعمیر و مرمت آنها بسیار بالاست و ما نمی‌توانیم ریالی از اعتبارات ملی را به این حوزه اختصاص دهیم.

محمدی ادیب از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه ساخت پروژه‌های مدرسه‌سازی در پارس‌آباد خبر داد و اضافه کرد: پنج مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز این شهرستان تا آخر آبان ماه با انتخاب پیمانکار در اولویت احداث قرار می‌گیرد که ما قول می‌دهیم تا مهرماه سال آینده این واحدهای آموزشی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز از طریق سازمان نوسازی تأمین شده و عمده مشکل ما در داخل شهر و موضوع مدارس دوشیفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: تا ۲ ماه با انتخاب پیمانکار ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در پارس‌آباد شروع می‌شود تا شاهد تحقق وعده رئیس سازمان نوسازی در سفر سال گذشته به پارس‌آباد باشیم.

پایگاه خبری تایماز نیوز نوسازی

  • منبع خبر : روابط عمومی نوسازی مدارس استان اردبیل