همزمان با سی و یکمین هفته کتاب کتابخوانی و کتابدار، زنگ کتاب با حضور مسئولان، دانش‌آموزان و معلمان در برخی از مدارس اردبیل به صدا درآمد.

تایماز نیوز/ مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل چهارشنبه در مراسم نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: آینده جامعه با دست توانمند دانش آموزان و دانشجویان علاقمند به مطالعه بسیار روشن تر و پیشرفته تر خواهد شد.

کلام اله صفری افزود: مطالعه نقش موثری در افزایش یادگیری، تمرکز و توجه دانش آموزان دارد و آنچه از شعار هفته کتاب با عنوان «آینده خواندنی است» برمی‌آید نشان دهنده این واقعیت مهم است که توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه به دست دانش آموزان و دانشجویان توانمند و کتابخوان رقم خواهد خورد.

وی با تشریح وضعیت کنونی منطقه و اقدامات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: امنیت امروز در سایه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش مقتدر تامین شده و دانش آموزان ما در کمال آرامش و امنیت در مداس حاضر می‌شوند و این و در حالی است که در منطقه فلسطین و بویژه غزه، نزدیک به ۶ هزارنفر دانش‌آموز در روزهای اخیر شهید شده‌اند.

صفری ضمن گرامیداشت یاد این شهدا و ابرازهمدردی با مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: زنگ مطالعه و کتاب امسال در مدرسه امید انقلاب اردبیل با شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا و در حمایت از مردم بی پناه غزه به صدا درمی‌آید.

در این آیین پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز اظهار کرد: روز ۲۴ آبان در راستای بزرگداشت علامه طباطبایی فیلسوف ایرانی به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار معرفی شده تا بهانه‌ای برای ترویج مطالعه و کتابخوانی در جامعه باشد.

وی با اشاره به نقش کتاب در زندگی انسان افزود: مسیر روشن و راه درست زندگی با خواندن و مطالعه ترسیم می‌شود و پیشرفت‌های عظیمی که در دنیا اتفاق می‌افتد در بستر علم و آگاهی و کسب دانش انجام می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش استان منعقد شده، افزود: دانش‌آموزان هر مدرسه می‌توانند در کنار کتاب‌هایی که مباحث علمی و درسی دارند از سایر منابع کتابخانه‌های عمومی نیز استفاده و با معرفی آنها به سایر دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه سهیم شوند.

رضاقلیزاده ادامه داد: دانش آموزان و آینده‌سازان در تعیین سرنوشت و پیشرفت و ترقی کشور نقش بسزایی دارند و اداره کل کتابخانه‌های استان به عنوان یک نهاد فرهنگی همراه و همسوی جریان بوده و تمام امکانات و منابع علمی موجود در این مرکز در اختیار این نسل است.