استاندار اردبیل در بازدید از مدارس خیرساز اردبیل به برطرف شدن مشکلات این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود برای تامین زیرساخت های مدارس استان باید تلاش شود.

به گزارش تایماز نیوز، سیدحامد‌ عاملی استاندار اردبیل در جریان بازدید از مدارس در حال احداث خیرساز اظهار کرد: می بایست در جهت تأمین زیرساخت‌های مدارس خیرساز استان اردبیل تلاش شود.

وی افزود: رفع مشکلات و موانع این مدارس خیرساز مورد توجه است تا فرآیند اجرایی آن‌ها تسریع شود و دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید با تمام تلاش در عمل به وظایف، مانع اختلال در روند احداث این مجموعه‌ها شوند.

استاندار اردبیل ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز همت می‌کنند تا آتیه را بسازند که این موضوع و اقدام، ارزش والای دنیوی و اخروی دارد.

عاملی تصریح کرد: هدف‌گذاری و همت برای بهره‌برداری از مدارس خیرساز استان اردبیل در سال تحصیلی جدید مورد تأکید است.

گفتنی است؛ استاندار اردبیل در این بازدید با همراهی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس اردبیل و تعدادی از مدیران استانی، آخرین وضعیت عملیات اجرایی مراکز آموزشی در حال احداث پروفسور رسول خدابخش، مدرسه اوتیسم، مصلی‌نژاد و دارالفنون را به‌صورت میدانی بررسی کرد.

سید احد شیرین نژاد سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در این بازدید گفت: در سطح استان تعداد ۶۳ پروژه در قالب ۱۹۶ کلاس درس با زیربنای ۱۶۵۳۷متر مربع در حال انجام است که تا مهرماه سال جاری آماده تحویل می گردد؛ از این بین ۲۴ پروژه در قالب ۷۵ کلاس درس با زیربنای ۵۸۶۸متر مربع با مشارکت خیر محترم حقیقی و موسسات بنیاد برکت و بنیاد علوی انجام می شود.

وی درخصوص مدرسه دارالفنون افزود: بزرگترین پروژه در حال اجرا در اردبیل که توسط بانک پارسارگاد در حال انجام است، این مدرسه در قالب ۳۰ کلاس درس به متراژ ۹۵۰۰متر مربع در دو طبقه ساخته می شود.

همچنین شیرین نژاد ادامه داد: مدرسه دارالفنون شامل فضاهای آموزشی، کتابخانه، نمازخانه، کارگاه های آموزشی، کارگاه های سمعی و بصری، آزمایشگاه، دفتر مشاوره هدایت تحصیلی، سالن غذاخوری کارکنان، اتاق بهداشت و اتاق جلسه می باشد.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس افزود: پروژه ی مدرسه مصلی نژاد تا اواخر تیرماه آماده تحویل می گردد.

وی درخصوص مدرسه مصلی نژاد بیان کرد: این مدرسه در قالب ۱۲ کلاس درس با زیربنای دو هزار متر مربع است که کلیه هزینه های آن از قبیل احداث، تکمیل و تجهیز را بنیاد مصلی نژاد برعهده گرفته است

 

 

 

  • منبع خبر : روابط عمومی ادره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اربیل