استاندار عنوان کرد رشد چهار درصدی صنعت در یک سال اخیر در اردبیل ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: رشد صنعتی استان اردبیل در یک سال اخیر بیش از چهار درصد بوده و این روند رشد و توسعه با شدت ادامه پیدا می‌کند. اکبر بهنام‌جو ۲۰ تیر در مراسم آغاز عملیات احداث مجتمع فولادی مبین در اردبیل […]

استاندار عنوان کرد

رشد چهار درصدی صنعت در یک سال اخیر در اردبیل

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: رشد صنعتی استان اردبیل در یک سال اخیر بیش از چهار درصد بوده و این روند رشد و توسعه با شدت ادامه پیدا می‌کند.

اکبر بهنام‌جو ۲۰ تیر در مراسم آغاز عملیات احداث مجتمع فولادی مبین در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات فولادی در استان تولید می‌شود که راه‌اندازی این مجتمع در تأمین مواد اولیه و تکمیل زنجیره تولید در این بخش بسیار مؤثر خواهد بود.

وی به ویژگی‌های این مجموعه تولیدی با سرمایه‌گذاری سه جانبه شرکت توسعه معادن و فلزات، ایرتیک و چادر ملو اشاره کرد و گفت: در کمتر از ۳۰ ماه قرار است این مجموعه تولیدی راه‌اندازی شود تا بخش عظیمی از آهن اسفنجی استان و سایر مناطق تأمین شود.

استاندار اردبیل رشد صنعتی استان را چهار درصد اعلام کرد و افزود: امسال نیز توسعه صنعتی استان با یک گام جهشی مورد توجه قرار گرفته و با افتتاح هر ماه یک واحد صنعتی تلاش خواهیم کرد تا به این پروسه و فرآیند سرعت بیشتری ببخشیم.

بهنام‌جو به صدور مجوزهای احداث این مجتمع در کمتر از ۱۵ روز اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده سرمایه‌گذار منابع برق و آب را با احداث نیروگاه و تصفیه‌خانه پساب صنعتی تأمین کرده و ما نیز متعهد به تعریض و دو بانده محور آبی‌بیگلو به اردبیل شده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام تلاشمان بر این است تا سرمایه‌گذاران با کمترین دغدغه در سنگر تولید حضور پیدا کنند تا در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست این جبهه مورد توجه قرار گیرد.

بهنام‌جو اضافه کرد: با توجه به نزدیکی این کارخانه به خط راه آهن اردبیل – میانه امیدواریم بخش عظیمی از حمل و نقل بار و مواد اولیه از طریق این خط ریلی انجام شده و هزینه‌های تولید نیز به مراتب کاهش پیدا کند.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز به جنگ سخت تحریم دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در این تحریم‌ها سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داخلی با چنگ و دندان از استقلال و عزت کشور صیانت کرده و موفق شدند بهترین تکنولوژی‌ها را تهیه و فراهم کنند.

آیت‌الله سید حسن عاملی بیان کرد: رشد صنعتی کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمنان بی‌نظیر است و استان اردبیل از این قافله عقب نمانده و خوشحال هستیم که از امروز این استان نیز به قافله تولید فولاد و محصولات صنعتی در این بخش افزوده می‌شود.