دومین جشنواره ملی شکرستان؛ از پژوهشگر برتر صنعت نیشکر تجلیل شد

  پرینت
دومین جشنواره ملی شکرستان؛ از پژوهشگر برتر صنعت نیشکر تجلیل شد
شناسه خبر : 9219 | تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
نشانِ پژوهشگر برتر صنعت نیشکر به فاطمه شیخی از موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر رسید.

تایماز نیوز / به گزارش پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، از این پژوهشگر نیشکری در دومین جشنواره ملی «شکرستان» با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و جمعی از مسئولین استانی تقدیر شد.

افزایش ظرفیت تولید الکل طبی در سال مزین به تولید دانش‌بنیان، حاصل پژوهش‌های سه ساله فاطمه شیخی است. این طرح دانش‌بنیان، تولید الکل طبی را به ۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی رسانده و در عین حال، عمر مفید دستگاه‌ها را نیز افزایش داده است.

در روش این پژوهشگر نیشکری، مقاومت میکروارگانیسم‌ها در مقابل تنش اتانول افزایش یافته و سویه‌های مقاوم طی یک روند هشت تا یکساله تکثیر شده تا در فرآیند افزایش الکل طبی به کار روند.

در بخشی از لوح تقدیر فاطمه شیخی که به امضای دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر رسیده، آمده است: از اینکه با نوآوری به دانش، پژوهش، تولید علم در صنعت نیشکر ارزش فوق‌العاده داده و با پژوهش و ترویج روحیه علمی با ایجاد محیطی شفاف و پویا برای فعالیتی هماهنگ جهت تحقیق و مطالعه‌ همه جانبه، نقش موثری را بر عهده داشته‌اید، سپاسگزاری می‌نمایم. دومین جشنواره ملی شکرستان همزمان با سی و دومین سالگرد تأسیس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اجرای برنامه‌های متنوع از ۲۳ تا ۲۵ آبان در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برگزار شد.

برچسب ها
اخبار مشابه
آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
نارضایتی مردم وگردشگران ازبلاتکلیفی پروژه گردشگری ساری سو و اعصاب سوئی
با این شماره تلفن تماس بگیر تا بفهمی دهک چندمه یارانه هستی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.