تمام کسانی که در سرزمین پاک ایران زیست می کنند، خراسان را قبله خود می دانند، همه ایرانیان شیفته حریم امن علی بن الرضا هستند. مگر می شود دل به حریم حضرتش سپرد و از معارف و فرهنگش بی بهره ماند ملت برزگ ایران افتخار دارد که میزبان میهمانی عزیز از تبار اهل بیت پیامبر است که فرمود: « قل لا أسألُکُم علیهِ أَجراً إِلاّ المَوَدَّةَ فیِ القُربی » دوستی اهل بیت (ع) برای ما ایرانیان وظیفه بزرگ دینی و میهمان نوازی، آیین دیرینه ایرانیان است. عشق و ارادت ما ایرانیان به حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا (عليه آلاف التحية و السلام) عشق و ارادتی یایان ناپذیراست.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز/  به مناسبت دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (ع) گفتگویی با علی حسن زاده، مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان اردبیل در خصوص عملکرد این کانون انجام دادیم که ذیل می خوانید.

  •  لطفا بفرمایید چند کانون رضوی با چه تعداد عضو در استان اردبیل فعالیت می کنند؟

در حال حاضر بیش از ۲ هزار خادمیار رضوی و یاوران رضوی در سطح استان اردبیل فعالیت می کنند در قالب ۲۲ کانون تخصصی رضوی که فعالیت آنها در حوزه‌های مختلف قرآنی، سلامت، اردوهای جهادی، حقوقی و… است و۵۰ کانون عمومی در محلات استان اردبیل که با ساماندهی خادم‌یاران این کانون‌ها خدمات متنوعی را به هموطنان ارائه می‌کنند.

  •  همزمان با دهه کرامت چه برنامه های این کانون دارد؟

همزمان با دهه کرامت ۴۰ عنوان برنامه در قالب بیش از ۳۱۳ مورد به مدت ۱۱ روز توسط کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل در مناطق مختلف استان برگزار می شود هچنین جشن امام رضا(ع) دربیش از۲۸ مسجد استان اردبیل که بانام امام رضا (ع) مزین شده برگزارخواهد شد.

 

  • کدام میسرهای برای برگزاری جشن دهه کرامت تعیین شده است؟

مسیر میرزاده خانم تا امامزاده صالح به عنوان مسیر جشن امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است و در این مسیر جشن‌های ویژه برگزارخواهد شد.

 

  •  در خصوص محوریت این برنامه و چقدر مردم استقبال کردند؟

محوریت برگزاری این برنامه‌ها مردمی بوده و با مشارکت مردم برگزارخواهد شد و تجربه نشان داده هر جا برگزاری برنامه‌های بامشارکت مردم بوده منظم و تاثیرگذار و ماندگار بوده است. خانواده‌ها  در این مدت به صورت خودجوش خانه‌ها و کوچه‌های خود را گل‌آرایی و آذین‌بندی کردند و در این زمینه جوایزی هم به خانواده‌ها اهداخواهد شد. همچنین با توجه به برجستگی امام رضا (ع) در بحث تبیین و مناظره، کرسی‌های اندیشه‌ورزی در حوزه مناظرات با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در این ایام برگزار خواهد شد.

  •  استقبال مردم برای خادم‌یاری حرم رضوی در استان اردبیل چگونه است؟

۲۲۰ هزار نفر در کل کشور و ۲ هزار نفر نیز در استان اردبیل در طرح خادم‌یاری ثبت‌نام کرده بودند که در دوره جدید فعالیت آستان قدس رضوی صلاح بر این شد تا در گام نخست یاور رضوی انتخاب و بعد از یک سال فعالیت مستمر خادم‌یاران کارت رسمی دریافت کنند.

  • در خصوص اعزام زیارت‌ اولی‌ها به مشهد مقدس توسط این کانون هم توضیحی مختصر بفرمایید

افراد بالای ۳۵ سال و در قالب گروه‌های نیازمند و مستمند که تاکنون به حرم رضوی مشرف نشدند، در قالب چند دستگاه اتوبوس با تأمین هزینه از سوی آستان قدس رضوی به مشهدالرضا اعزام خواهند شدند.

  • در خصوص اولین همایش پیرغلامان رضوی امام رضا (ع) توضیحی بفرمائید؟

بیش از ۲ هزار خادمیار رضوی و یاوران رضوی در سطح استان اردبیل فعالیت می کنند واولین همایش پیرغلامان رضوی امام رضا (ع) به همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان با حضور بیش از ۳۰۰ خادمیار و یاوران رضوی استان اردبیل در امامزاده صالح اردبیل برگزار و  ۱۴ نفر از ذاکرین اهل بیت و عصمت طهارت (ع) تجلیل شدند.

  • و سخن پایانی…

یا امام رئوف سرمایه ارادتمندان شما تلاش برای احیاء امر شما بوده است پس پیمانه هایمان را از لطف خود سرشار کن، توفیق انجام وظیفه بیش از پیش را از خداوند متعال برای خادمان فرهنگ رضوی طلب نما و همانگونه که وعده فرمودی ای در روز واپسین از همه آنانی که برای این رویداد معنوی در عرصه ملی و بین المللی کوشیده اند و حمایت کرده اند دستگیری فرما.

پلک خورشید به فرمان تو برمی خیزد    صبح از سمت خراسان تو برمی خیزد

نور هر صبح می افتد به در خانه تو    بعد، از گوشه چشمان تو برمی خیزد

  • نویسنده : پروین حسینی