آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره به ضرورت کنترل فضای مجازی به معنای استفاده حداکثری از ظرفیت های فضای مجازی و تکنولوژی های نوین ارتباطی و کاهش و مقابله با آسیب های آن به ویژه در ارتباط با جرائم نوظهور، از راه اندازی گشت های دادستانی در فضای سایبری در اردبیل خبر داد.

 

تایماز نیوز | دادستان مرکز استان با تشریح اهمیت وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژی های نوین ارتباطی، ضرورت کنترل آسیب ها و تهدیدها در کنار استفاده حداکثری از فرصت ها را یاد آورد شده، اظهار داشت: شرایط، ماهیت و پیچیدگی فضای مجازی ایجاب می کند نظارت و مدیریت کارآمدی دراین عرصه سرنوشت ساز وجود داشته باشد.
آفاقی با تشریح جرائم نوظهور مرتبط با فناوری های نوین از ضعف در کنترل تکنولوژی و تولید محتوا در کشور انتقاد کرده، اظهار داشت: امنیت مردم باید خط قرمز تمام دست اندرکاران باشد و فضای مجازی دراین خصوص از اولویت هاست.
دادستان اردبیل در ادامه با اشاره به مفادی از سند تحول قضایی و ضرورت استفاده از نخبگان و صاحب نظران و متخصصین و هسته های مردمی در تصمیم سازی ها، از راه اندازی کارگروه تخصصی آسیب شناسی و ارتقای کارکرد رسانه های اردبیل بر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی در معاونت فضای مجازی دادستانی اردبیل خبر داده، ادامه داد: صیانت از حقوق عامه از رسالت های محوری دادستان است و این مهم درعرصه فضای مجازی نیز به جدیت در استان دنبال خواهد شد.
جلال آفاقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردییل با اشاره به ورود دادستانی به چند خبر منتشر شده اخیر در فضای مجازی مبنی بر فروش یکی از ساختمان های دولتی به قیمت خلاف واقع و همچنین قطع و فروش غیرقانونی درختان یکی از اردوگاهها، افزود: صحت و سقم موضوعات در حوزه دادستانی تحت بررسی است و مردم شریف دغدغه مند مطمئن باشند درصورت احراز تخلف یا جرم با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی افزود: دراین خصوص گشت های سایبری برای امکان نظارت مستفیم بر محتوای فضای مجازی و صیانت از حقوق عامه در این عرصه در دادستانی راه اندازی شد.

دادستان ادامه داد: با وجود برنامه ارتقای ارتباطات برون سازمانی دادستانی اردبیل از طریق وسایل ارتباط جمعی و بهره گیری از ظرفیت فناوری ها درجهت تسریع و تسهیل در ارتباطات با مخاطبان، از اصحاب رسانه انتظار می رود در انتشار عمومی اخبار دقت و حساسیت لازم را داشته باشتد و درمواقعی که براساس دغدغه و رسالت خبرنگاری خواستار پیگیری سوژه ای هستند بدوا جهت بررسی صحت و سقم و جلوگیری از ناامیدی و نارضایتی و اخلال در امنیت روانی مردم و تشویش اذهان از بابت اخبار کذب و بی اساس و تضییع حقوق افراد،هرگونه اطلاعات اولیه خود را دراختیار دادستانی قرار دهند.

#هر_شهروند_اردبیلی_یک_دیده‌بان_اجتماعی_مدعی‌العموم