یادداشت

دستاوردهای مذاکرات ایران و عربستان

  پرینت
دستاوردهای مذاکرات ایران و عربستان
شناسه خبر : 11831 | تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
افزایش همکاری اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان و توسعه همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس برای مدیریت چالش‌های موجود از جمله دستاوردهای روابط ایران و عربستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ دبیر شورای امنیت ملی کشورمان با مشاور امنیت ملی عربستان در چین توافق نمودند که ایران و عربستان برای از سرگیری رابطه سیاسی اقدام نموده و بعد از دو ماه سفارتخانه های دو کشور بازگشایی شود.

در این بیانیه سه کشور اراده قاطع خود را جهت به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام نمودند.

دستاوردهای توافق بعمل آمده قابل توجه و مهم است. با این بیانیه و اقدامات در راستای تحقق آن روابط ایران و عربستان در تمامی سطوح بهبود و توسعه می یابد و توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان و توسعه همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس برای مدیریت چالش‌های موجود را به‌دنبال خواهد داشت.

یکی از مهمترین دستاوردها این است که؛ همواره تلاش می شد عربستان به‌عنوان بازوی آمریکا در منطقه برای فشار به ایران نمایش داده شود، حالا ایران و عربستان به توافقی مهم برای احیای روابط دست یافته‌اند؛ توافقی که با تدبیر دولت سیزدهم مبنی بر تقویت سیاست همسایگی و حذف آمریکا از فرایند شکل‌گیری آن به دست آمده است.

در واقع توافق صورت گرفته یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی و سیاست آمریکا مبتنی بر ایجاد شکاف و اختلاف در منطقه با هدف تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی به حساب می‌آید.

برچسب ها
اخبار مشابه
زمین اُزگُل ، اِزگِل به آبرو و دیانت آیت الله صدیقی زد و نقطه سرخط شد!
عملکرد مدیران اجرایی درخصوص پارکینگ درحریم بالیقلوچای تحت رصد دادستانی است
کلاهبرداری با کارت های بانکی سوخته و خالی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.