نهمین خانه کشتی دانش‌آموزی با همکاری هیئت کشتی و آموزش و پرورش استان اردبیل راه‌اندازی شد.
به گزارش تایماز نیوز؛ معاون تندرستی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: با هدف استعدادیابی و شناسایی نخبگان رشته با اصالت کشتی، تصمیم گرفتیم تا خانه کشتی را در هنرستان استاد شهریار اردبیل راه‌اندازی کنیم.

اکبر دهقانی‌نیا دانش‌آموزان را پرچم‌داران حقیقی قهرمانی‌ها در عرصه‌های مختلف ورزشی و علمی توصیف کرد و گفت: ما انتظار داریم تا با بها دادن به گروه سنی نونهالان و نوجوانان، اردبیل در رشته کشتی به دوران طلایی خود بازگردد.

وی از همکاری رئیس هیئت کشتی استان اردبیل در تکمیل خانه کشتی آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: ۵۵ میلیون تومان برای خرید تشک و سایر تجهیزات هزینه شده تا شاهد حضور نوجوانان و نونهالان در این سالن ورزشی برای تقویت بنیه رشته کشتی باشیم.

معاون تندرستی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ما در کنار هیئت کشتی، با افزایش سالن‌های ورزشی در رشته کشتی به فکر تربیت نسل قهرمانی‌های کشتی هستیم تا اردبیل در کشتی فرنگی و حتی آزاد بتواند به جایگاه مهم و ارزشمند دست پیدا کند.

دهقانی‌نیا ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را در آموزش و پرورش یادآور شد و خاطرنشان کرد: ده‌ها سالن ورزشی، استخر و زمین چمن مصنوعی در مدارس سال‌های گذشته به حال خود رها شده بود که تصمیم گرفتیم با تأمین اعتبار مورد نیاز همه این پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

معاون تندرستی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل از ورزش به عنوان عنصر اصلی سلامت و تعالی نوجوانان و جوانان یاد کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این حوزه نه تنها هدر رفت منابع نیست بلکه بزرگترین سود و سرمایه قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها را در رشته‌های مختلف به همراه خواهد داشت.