در جلسه ای که با حضور سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، دبیر کارگروه منزلت و حمایت و دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور قرارگاه جهادی کشور برگزار شد؛ محمدرضا عامریان گفت: حل مشکلات مناطق محروم نیاز به فعالیت جهادی دارد

به گزارش تایماز نیوز/  سید احد شیرین نژاد ضمن خوش آمدگویی خدمت دو دبیر محترم کارگروه های جهادی و تبریک دهه کرامت، گفت: استان اردبیل جز استان های محروم در سطح کشور به حساب می‌آید امید بر آن داریم که با حضور شما حمایت های لازم در خصوص مناطق محروم انجام گردد.

شیرین نژاد در این خصوص افزود: منطقه اصلاندوز از نظر متوسط نرخ فضای آموزشی براساس استانداردهای کشوری جز مناطق سیاه به حساب می آید که می بایست توجه بیشتری به این منطقه شود. 

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس خاطر نشان کرد: در راستای بهبود و رشد روز افزون کشور داشتن روحیه جهادی امری اجتناب ناپذیر است و اداره کل نوسازی با ۵۱ نیرو در ۱۹ منطقه آموزشی استان با بیشترین توان به صورت جهادی در حال انجام وظیفه می‌باشد.

وی افزود: در سطح استان اردبیل ۳۶۲ پروژه فعال، ۱۷۷ پروژه استاندارد سازی در قالب ۵۷۷ کلاس درس، ۲۴۰ پروژه ایزوگام پشت بام  و ۱۰۰ پروژه آسفالت ریزی در حال انجام است، همچنین ۱۰۰ پروژه ترمیم و بهسازی که با همکاری گروه های جهادی فعال هستند.

محمدرضا عامریان  دبیر کارگروه منزلت و حمایت قرارگاه جهادی کشور گفت: ماموریت اصلی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر تمرکز بر مناطق کم برخوردار، مرزی، روستایی و عشایری است.

مهدیلو دبیر کارگروه توسعه و تحول اجتماع محور قرارگاه جهادی کشور نیز با اشاره به طرح ۲۰۲۰ گفت: توجه اصلی این طرح مدارس موجود در حاشیه شهر و مناطق محروم است، در استان اردبیل ۵۳ محله شناسایی شده است.

مهدیلو در مورد شهرستان اصلاندوز که جز مناطق سیاه از نظر نرخ فضای آموزشی است، گفت: مشکلات این منطقه در لیست طرح ۲۰۲۰ قرار داده شود و بنده حتما پیگیر این موضوع خواهم بود.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل