رئیس هیات شطرنج گیلان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲ هفته دیگر برای ثبت‌نام در بیستمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی

 

‘تایماز نیوز به نقل از گیل فام / حسین میربلوک  اظهار کرد: بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین گیلان از روز ۱۳ تا ۳۰ بهمن ماه در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره)شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: تاکنون شطرنجبازان کشورهای روسیه، بلژیک، دانمارک، بلاروس، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان، افغانستان، فیلیپین، پاکستان و مغولستان در این دوره از مسابقات مسجل شده است.

وی اضافه کرد: البته با توجه به اینکه فرصت ثبت‌نام در این دوره از رقابت‌ها تا روز ۱۲ بهمن ماه ادامه خواهد یافت، پیش‌بینی می‌شود که شطرنجبازان چند کشور خارجی دیگر نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور یابند.

رئیس هیات شطرنج گیلان بیان کرد: بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین گیلان در ۶ جدول برگزار می شود که در نهایت به نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها، پنج میلیارد ریال جایزه نقدی اهداء می‌شود.

میربلوک خاطرنشان کرد: در این مسابقات و در جدول نخست A مربوط به استادان و شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی ۲هزار و بالاتر است؛ همچنین در جدول گروه دوم B شطرنجبازان دارای رتبه بین المللی زیر ۲ هزار حضور می یابند و در جدول گروه C نیز نوجوان زیر ۱۴ سال با هم رقابت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در جدول گروه D مسابقات شطرنج سریع و جدول گروه E نیز مسابقات شطرنج برق آسا برگزار می‌شود که شرکت در این ۲ جدول برای همه شرکت‌کنندگان در بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین آزاد است ؛ مسابقات جدول گروهF نیز برای دریافت امتیاز استاد بزرگی برگزار می‌شود که شطرنجبازان برای افزایش رتبه خود و دریافت امتیاز استاد بزرگی می‌توانند در این بخش حضور یابند.

ایرنا