اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: جهاد پرستاران دوران دفاع مقدس غیرقابل انکار است که باید از جان گذشتگی و فداکاری این قشر به نسل‌های آتی انتقال داده شود.

به گزارش تایماز نیوز،  سردار غلامحسین محمدی اصل پیش از ظهر دوشنبه در همایش روز پرستار با اشاره به خدمات پرستاران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: حقیقت دوران دفاع مقدس پرستاران غیرقابل انکار است که باید جان گذشتگی و فداکاری این قشر را به نسل‌های آتی انتقال داد.

وی افزود: پرستاران سنگرسازان بی سنگری هستند که در دوران دفاع مقدس چه به صورت سازمانی و چه غیر سازمانی مردم و بسیجیان و سپاه برای حفظ توان جسمی رزمندگان و درمان و رسیدگی به مشکلات مجروحان و جانبازان در صحنه عملیات حضور پیدا کردند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه همه تلاش‌های جهادی پرستاران را ارج می‌نهیم، ادامه داد: هر کار سخت اجر بیشتر و ارزش بیشتر دارد که کار پرستاری نیز به دلیل سختی و اینکه مایه امنیت خاطر بیماران در بستر بیماری و کسانی که همراه بیماران و اطرافیان آنها هستند، ارزش و اجر بسیاری دارد.

سردار محمدی اصل افزود: پرستاری جایگاه والایی در جامعه دارد و نامگذاری ولادت با سعادت این بانوی مکرم به‌عنوان روز پرستار افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری است چرا که پرستاران همچون فرشته نجات انسان‌ها از هیچ تلاشی برای کمک به انسان‌های محتاج دریغ نمی‌کنند به همین سبب جامعه ما قدردان تلاش‌های ارزشمند پرستاران است.

وی به از جان گذشتگی‌های پرستاران و کادر درمان و همچنین طلاب و روحانیونی که به صورت جهادی برای مهار این بیماری تلاش می‌کردند و کمک حال پرستاران در دوران کرونا بودند اشاره کرد و گفت: پرستاران در این دوران از جان خود گذشتند، اما در کنار بیماران کرونایی تا پای جان ایستادند.