امام جمعه اردبیل: جهاد علمی نیاز اورژانسی کشور است اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جهاد علمی نیاز اورژانسی و اولویت‌دار کشور است و باید نوجوانان و جوانان را با این اصل بیشتر همراه کنیم. آیت‌الله سید حسن عاملی ۱۲ آبان در دیدار اعضای بسیج دانش‌آموزی در گرامیداشت هفته بسیج […]

امام جمعه اردبیل:

جهاد علمی نیاز اورژانسی کشور است

اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جهاد علمی نیاز اورژانسی و اولویت‌دار کشور است و باید نوجوانان و جوانان را با این اصل بیشتر همراه کنیم.

آیت‌الله سید حسن عاملی ۱۲ آبان در دیدار اعضای بسیج دانش‌آموزی در گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در اردبیل اظهار کرد: جریان تربیتی، فرهنگی و عملی مؤثر که به صورت گسترده و با پشتیبانی آموزش و پرورش و بسیج انجام شده قطعا ثمرات و نتایج مؤثری را به همراه خواهد داشت.

وی شکل‌گیری فضای سالم تربیتی را با تلاش مؤثر یادآور شد و تصریح کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که امروز ملت ایران از ثمرات و نتایج آن سود می‌برند و قطعا ادامه این روند با تقویت بنیه‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند کشور ما را حتی در اوج تحریم‌ها از وابستگی‌ها نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هجمه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و روانی دشمن را در سال‌های اخیر برای شکستن استقلال و عظمت ملت ایران یادآور شد و گفت: در این جنگ دشمنان مغلوب قدرت معنوی، ارزشی و علمی ایران شدند و به همین دلیل آنها از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران عصبانی و ناراحت هستند.

عاملی تحولات شکل‌ گرفته در صنعت دفاعی، هسته‌ای و همچنین قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و افزود: با دستیابی به تکنولوژی‌های جدید باید جوانان و نوجوانان عقب‌ماندگی ۵۰۰ ساله این کشور را جبران کرده و به نوعی ایران را در تراز ملی و پیشرفت‌های به روز قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: جوانان ما امروز باید به قداست بسیج پی برده و بدون چشم‌داشت با حضور در عرصه بسیج سازندگی و علمی کشور بتوانند به قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های جهانی و بین‌المللی کمک کنند.

عاملی ضرورت افزایش قدرت بهره‌وری و تولید ثروت را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، بومی و منطقه‌ای یادآور شد و اضافه کرد: با تکیه بر روحیه بسیجی و حرکت جهاد علمی می‌توان ایران را از گذرگاه‌های سخت عبور داده و به سمت عزت و عظمت واقعی سوق داد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: باید اصل تربیت و تعالی نسل آینده از مدرسه شروع شود تا با احترام به قانون و همچنین پاسداری و صیانت از طبیعت و پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف بتوان کشور ایران را بیش از گذشته در مرز قدرت و افزایش توانمندی قرار داد.