جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با حضور اعضای و مدعوین مرتبط در محل سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد. 

 

تایماز نیوز| به گزارش گیل فام ؛ این جلسه با ارائه گزارشی توسط «حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از آخرین وضعیت مدیریت پسماند آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا، وضعیت مشارکت عمومی و تولیدکنندگان انواع پیام‌ها و معضلات ویژه مرتبط با پسماند مطرح شد.

در ادامه گزارش مدیران و ادارات کل مرتبط مطرح شد و معضلات مطروحه جهت بررسی بیشتر و یا صدور دستورات مقتضی مد نظر قرار گرفت.سپس باتوجه به مشکلات ویژه و محدوده خاص استان در زمینه مدیریت پسماند با گزارش تصویری همراه با جزئیات توسط شهرداری رشت تشریح و دستورات دنبال باید صادر شود.

مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه با بررسی موضوع مدیریت پسماند به عنوان اولویت دولت و دستگاه‌های استانی، همیشه نیازمند عزم جدی مسئول مرتبط است، گفت: باتوجه به مسائل مکرر استانی، روزانه پیگیرهای متعدد و در وجوه گوناگون. این معضلات می‌پذیرد و در قالب‌های متعدد و منظم هفتگی سازماندهی، مشکل و رفع معضلات پیگیری می‌شود.

علیذا با تصویب به مدیران مبنی بر نظارت و کنترل مسائل ویژه پسماند، از جمله جملاتی از مبدا و کنترل معضلات مراکز دفن پسماند، به طور مرتب و با هدف رشد گزارش می‌بایست از مدیران اجرایی انتخاب می‌شوند و رصد آن‌ها در مرحله خاصی قرار می‌گیرند. اجرا درآید.

در جلسه، با جمع‌بندی مباحث مطرو و استماع کارشناسی و اجرائی، تصمیم‌گیری اعلام شد که از دستگاه‌های مربوط به اجرای روزهای آتی برای پیگیری جدی صورت می‌گیرد.

پوریا فرهش