جلال آفاقی به عنوان سرپرست جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل معرفی شد مراسم معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد. به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو در این […]

جلال آفاقی به عنوان سرپرست جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل معرفی شد

مراسم معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو در این مراسم با تشریح اهمیّت مقوله پیشگیری از وقوع جرم گفت: یکی از مهمترین نکاتی که در سند تحول قضایی آمده و بر اجرایی کردن دقیق و صحیح آن تاکید شده است، مقوله پیشگیری از وقوع جرم است، لذا دستگاه قضایی استان نیز بر همین مبنا ، برنامه ها و اهداف ترسیم شده برای پیشگیری از وقوع جرم در سند تحول قضایی و همچنین برنامه های ابلاغی قوه قضائیه را به جد پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید همکاری تنگاتنگی مابین معاونت اجتماعی دادگستری استان با سایر نهادها و دستگاه های مرتبط از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرا وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بر لزوم اهتمام ویژه در امر مشاوره خانواده تاکید کرد و گفت: باید نتیجه جلسات و کارگاه های آموزشی منجر به کاهش طلاق گردد. در این صورت است که نتیجه در جامعه ملموس و رضایت بخش خواهد بود.
وی ادامه داد ؛ ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم برای بهبود امور ، وجود تقسیم کار با توجه به توانمندی ها و تخصص افراد، نظارت مستمر و مداوم بر نحوه صحیح انجام امورات را از دیگر عواملی است که می تواند به ارتقاء مقوله پیشگیری از وقوع جرم کمک نماید.

آفاقی سرپرست جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این مراسم با تشریح برنا مه های آتی خود محور عمل و اقدام در این معاونت را بر مبنای سند تحول قضایی و همکاری با مراکز علمی و سازمان های مردم نهاد ذکر کرد.
وی استفاده از ظرفیت رسانه ها در راستای افزایش آگاهی های حقوقی و نیز استفاده از ظرفیت ائمه و روحانیت را از دیگر عواملی دانست که می تواند در امر کمک به مقوله پیشگیری موثر باشد.
استفاده از ظرفیت سامانه ثنا، فعال سازی کمیته پیشگیری از تخلفات شهری و تعمیم آن به شهرستان ها، لزوم آگاه سازی عموم از قانون پیش فروش ساختمان، افزایش آگاهیهای عمومی در خصوص مشاوره قبل از ازدواج، تقویت حکمیت و داوری، از مهمترین برنامه های اعلامی سرپرست جدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بود.