مدیرکل ورزش و جوانان: جام نوروز ویژه ورزش روستایی در اردبیل برگزار می‌شود اردبیل- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: برگزاری جام نوروز در رشته‌های فوتبال، فوتسال و سایر بازی‌های بومی و محلی در راستای توسعه و استعدادیابی این رشته‌های ورزش روستایی از اهداف سال جدید است. به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی […]

 

مدیرکل ورزش و جوانان:

جام نوروز ویژه ورزش روستایی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: برگزاری جام نوروز در رشته‌های فوتبال، فوتسال و سایر بازی‌های بومی و محلی در راستای توسعه و استعدادیابی این رشته‌های ورزش روستایی از اهداف سال جدید است.

به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی روز یکشنبه در این زمینه تشریح کرد: با توجه به اینکه ابلاغ وزارتخانه تجهیز ۷۰ خانه ورزش روستای بود، در سال ۹۹ بیش از ۳۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط در بین جوانان روستا تجهیز شد.

وی افزود: ۱۸ خانه ورزش روستایی از این میان در دهه مبارک فجر سال گذشته همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل با لوازم ورزشی مانند فوتبال دستی، تاتمی، میز تنیس، صفحه دارت و شطرنج تجهیز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به تجهیز ۵۰ روستای کم‌برخوردار با توپ ورزشی و تور والیبال از سوی یک شرکت خصوصی، بیان کرد: همچنین در راستای اهمیت سلامت بانوان، حضور بیشتر آنها در فعالیت‌ها و احیای برنامه‌های ورزشی در روستاها، سال ۹۹ نخستین خانه ورزشی روستایی بانوان در باروق تجهیز شد و در سال جدید نیز تلاش می‌شود در شهرستان‌های مختلف خانه ورزش روستایی ویژه بانوان ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ ورزشکار سازمان یافته در استان اردبیل، اظهار کرد: این ورزشکاران در قالب تیم‌های ورزشی مانند والیبال، فوتبال و نیز رشته‌های انفرادی دیگر فعالیت دارند که امید می‌رود با تجهیز خانه‌های ورزشی در روستاها، آمار ورزشکاران سازمان یافته این استان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

بر اساس آمارهای موجود از مجموع افزون بر یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند و تا کنون بیش از ۹۰ خانه روستایی در راستای ترویج و توسعه ورزش روستاها و همچنین ایجاد شور و نشاط در بین جوانان روستایی در این استان تجهیز شده است.