مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: مسابقه بین‌المللی جام صفوی با هدف برندسازی و بعد فرهنگی و هویتی ورزش استان اردبیل برگزار خواهد شد.

تایماز نیوز/ محمدعلی پهناور ظهر دوشنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل با محوریت برگزاری مسابقات بین‌المللی جام صفوی با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت ورزش در یک منطقه برگزاری مسابقات ملی و بین المللی است، اظهار کرد: یکی از اهدافی که ما برای برگزاری مسابقات جام صفوی به دنبال آن خواهیم بود بعد فرهنگی، هویتی و برند سازی ورزش استان است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری و توریسم ورزشی و شناساندن ظرفیت‌های ورزشی از دیگر اهدافی است که ما به دنبال آن در برگزاری مسابقات جام صفوی هستیم، گفت: از اتفاقات مهم در این جام ثبت آن در فدراسیون به نام استان اردبیل و برگزاری این مسابقات به صورت همه ساله در استان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه ۷ رشته ورزشی در حال حاضر اعلام آمادگی کردند، افزود: مسابقات جام صفوی در سال اول به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد که شروع این مسابقات با برگزاری مسابقات کشتی فرنگی در رده نوجوانان است و برای برگزاری بقیه رشته‌ها هم در حال رایزنی هستیم.

پهناور تصریح کرد: رشته‌های فوتسال ۴ جانبه به صورت بین‌المللی، کشتی و وزنه برداری، شمشیربازی و مینی گلف به صورت ملی که در رنکینگ جهانی دارای امتیاز است برگزار خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که شرایطی را فراهم سازیم تا بقیه رشته‌ها خصوصاً برای رشته‌هایی مانند تکواندو و کاراته نیز زمینه را فراهم سازیم تا با برگزاری این جام هویت ورزش استان اردبیل را به جایگاه اصلیش برسانیم.

کد خبر