استاندار اردبیل خبر داد؛ تولید واکسن کووایران به همت بخش خصوصی در اردبیل اردبیل – بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: با هماهنگی دانشمند اردبیلی و سازنده واکسن کووایران برکت قرار است خط تولید واکسن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری برسد. اکبر بهنامجو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه با هماهنگی دانشمند اردبیلی […]

استاندار اردبیل خبر داد؛

تولید واکسن کووایران به همت بخش خصوصی در اردبیل

اردبیل – بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: با هماهنگی دانشمند اردبیلی و سازنده واکسن کووایران برکت قرار است خط تولید واکسن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان به بهره‌برداری برسد.

اکبر بهنامجو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه با هماهنگی دانشمند اردبیلی و سازنده واکسن کووایران برکت قرار است خط تولید واکسن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد اظهار کرد: این مجموعه تولیدی قرار است با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در اردبیل راه‌اندازی شود تا شاهد تولید واکسن انسانی و غیرانسانی در استان اردبیل باشیم.

وی به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر میزان کشت گیاهان دارویی از ۶۷ هکتار به ۸۰۰ هکتار افزایش یافته که امیدواریم این میزان تولید به بیش از یک هکتار افزایش پیدا کند.

استاندار اردبیل کارخانه امیدفارمد پارسیان را مجموعه موفق در فرآوری گیاهان دارویی برای تبدیل این محصول به داروهای ارزشمند توصیف کرد و گفت: این کارخانه ظرفیت اشتغال ۲ هزار نفر را با تنوع تولید محصولات دارویی و همچنین تولید ظروف و شیشه‌های دارویی خواهد داشت که انتظار می‌رود با راه‌اندازی این کارخانه کشت گیاهان دارویی و فرآوری آن به عنوان الگوی کشت موفق توسعه یابد.

بهنامجو از تلاش سرمایه‌گذاران بخش صنعتی برای کمک به پایداری شبکه برق و تولید انرژی پاک خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر به میزان ۵۵ مگاوات تولید انرژی پاک از پنل‌های خورشیدی توسط سرمایه‌گذاران صنایع استان در حال انجام است.

وی با اشاره به قطعی‌های برق در ماه‌های اخیر و ضرورت تولید انرژی پاک توسط واحدهای صنعتی گفت: به همت شرکت فارمدپارسیان همزمان با افتتاح فاز اول این کارخانه شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح تولید برق از سلول‌های خورشیدی به ظرفیت ۳۵ مگاوات و با سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیون یورو هستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سال‌های اخیر مصرف برق در بخش صنعت استان بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته که این رقم نویدبخش تحول صنعتی و توسعه پایدار استان در بخش کارآفرینی و تولید محصولات متنوع است.

بهنامجو تصریح کرد: با کلنگ‌زنی کارخانه تولید آهن اسفنجی نیز سرمایه‌گذار این پروژه قول مساعد برای راه‌اندازی نیرگاه خورشیدی داده تا به ظرفیت ۱۶ مگاوات تولید انرژی برای این واحد صنعتی انجام شود.