سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش بسزایی در توسعه صنعت استان دارد، همانگونه که این شرکت با اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد و تملک اراضی مورد نیاز، تلاش کرد تا زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران را در طول سالیان گذشته تامین کند.

به گزارش تایمازنیوز، روح‌اله برادران حیدری با اشاره به فعالیت ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان، اظهار داشت: در حال حاضر امکان واگذاری در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد و آماده سازی ۴ ناحیه دیگر نیز برنامه ریزی شده و در برخی از این نواحی، اقدامات آماده سازی آغاز شده است.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل
وی ادامه داد: تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان، بیش از ۱۵۰۰ قرارداد حق بهره برداری زمین با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد شده که از بین ۶۸۰ واحد تولیدی با اشتغال ۱۳ هزار نفر موفق به اخذ پروانه بهره برداری از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیصلاح شده‌اند.
برادران حیدری یکی از مشکلات حال حاضر این شرکت را کمبود اراضی صنعتی برشمرد و افزود: با امکانات و تسهیلاتی که طی چند سال گذشته در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شد، خوشبختانه با افزایش چشمگیر ورود سرمایه‌گذاران به شهرک‌های صنعتی مواجه شدیم و این موضوع باعث اتمام اراضی صنعتی در برخی از شهرک‌های صنعتی استان شد.
وی تصریح کرد: برای حل این مشکل، توسعه و یا ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید از قبیل؛ توسعه شهرک صنعتی اردبیل۲ و نواحی صنعتی رضی و نیر و همچنین تملک و ایجاد شهرک‌های صنعتی فناوری، انرژی خورشیدی، گرمی۲ و نواحی صنعتی سرعین و صنفی به طور جد مورد تاکید و پیگیری این شرکت قرار دارد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر مشکلات این شرکت را کمبود اعتبارات برشمرد و ابراز امیدواری کرد با توسعه اراضی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز بتوانیم جوابگوی خیل عظیمی از سرمایه گذاران جدید در استان باشیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل