اردبیل: توجه به تحول خواهی برای رفع مشکلات ضروری است استاندار اردبیل گفت: نگاهی به مشکلات و آسیب‌ها از جمله در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی بیانگر این است که باید تمهیدی نو اندیشیده شود تا از این شرایط خارج شویم و مهمترین موضوع در این زمینه توجه به تحول‌خواهی است. به گزارش پایگاه اطلاع […]

 

اردبیل:
توجه به تحول خواهی برای رفع مشکلات ضروری است
استاندار اردبیل گفت: نگاهی به مشکلات و آسیب‌ها از جمله در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی بیانگر این است که باید تمهیدی نو اندیشیده شود تا از این شرایط خارج شویم و مهمترین موضوع در این زمینه توجه به تحول‌خواهی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل،  سید حامد عاملی  در هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری اظهار کرد: حوزه‌های مختلف آموزشی، اقتصادی و اجتماعی جامعه برای سالیان سال در شرایط و فضایی به جلو رفته است که اکنون نگاه دوباره به آن روند نشان می‌دهد که امروز کارآمدی خاصی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه طرح موضوع تحول‌خواهی در برخی مجامع با مقاومت‌هایی همراه می‌شود، افزود: ساز و کارها، قواعد و ساختارهای موجود جوابگوی نیازهای امروز و فردای جامعه نیست و برای سر و سامان دادن امور در بسیاری حوزه‌ها و ملموس نمودن تغییرات برای مردم نیازمند تحول‌خواهی است.
استاندار اردبیل بیان کرد: تحول‌خواهی نیازمند تلاش و مجاهدت است و علاوه بر آن اقتضائاتی دارد که در برابرش برخی مقاومت‌ها صورت می‌گیرد؛ در این شرایط یکی از حوزه‌های مهم تحقق مفهوم تحول، حوزه علم و فناوری است.
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم زندگی بهتر و عزتمندانه‌تر برای مردم استان اردبیل و کشور فراهم کنیم، باید به سمت راهکارهای تازه و استفاده از فناوری‌های جدید حرکت کنیم و گرنه تحول‌خواهی محقق نخواهد شد.
عاملی با اشاره به بحران تامین آب در نقاط مختلف کشور، ادامه داد: چنین موضوعی در استانی مانند سیستان و بلوچستان یا یزد شاید مفهومی داشته باشد اما در اردبیل با وجود منابع آبی قابل توجه، مشکل کمبود آب پذیرفتنی نیست.
وی گفت: اگر مساله را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بحث کمبود آب در استانی مانند اردبیل با موضوع استفاده از علوم و فناوری‌های نوین برای مدیریت آب ارتباط مستقیم دارد و در این زمینه تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است.
استاندار اردبیل افزود: حساب سرانگشتی بحث استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی این استان برای ایجاد اشتغال نشان می‌دهد که به راحتی امکان ایجاد ۵۰ تا ۶۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد اما در حال حاضر حدود ۷۰ هزار بیکار داریم.
وی با طرح این پرسش که چه عواملی موجب شده تا ظرفیت‌ها به فرصت‌های اقتصادی و اشتغال مردم تبدیل نشود، بیان کرد: وضعیت کنونی، روزمرگی، ساختارها و قواعد و قوانین موجود ما را در مسیری قرار داده است که نتوانیم استفاده از بهتری از ظرفیت‌ها داشته باشیم.
عاملی با تاکید بر ضرورت توجه به مفهوم تحول‌خواهی، اضافه کرد: انتظار می‌رود نخبگان، بسیجیان و همه افرادی که دغدغه کشور، نظام، مکتب و پاسداری از خون شهدا را دارند به جد و به صورت تخصصی بر روی مفهوم تحول‌خواهی کار کنند