حمید لطف‌اللهیان در اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال جدید اظهار کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ما نیز در مجموعه شهرداری تلاش می‌کنیم تا امسال با رفع موانع پشتیبانی لازم را از طرح‌های توسعه‌ای و در مسیر تحول شهر اردبیل انجام دهیم. وی […]

 

حمید لطف‌اللهیان در اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال جدید اظهار کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ما نیز در مجموعه شهرداری تلاش می‌کنیم تا امسال با رفع موانع پشتیبانی لازم را از طرح‌های توسعه‌ای و در مسیر تحول شهر اردبیل انجام دهیم.
وی بیان کرد: ما سعی خواهیم کرد تا از فصل کاری ۱۴۰۰ به نحو مطلوب و در اجرای پروژه‌های متعدد استفاده کنیم تا در پایان فصل کاری و اتمام مأموریت شهرداری در سال ۱۴۰۰ کارنامه‌ای درخشان برای مردم به یادگار بگذاریم.
لطف اللهیان به تعیین تکلیف باغ شریعت به عنوان یک پروژه طولانی مدت و قابل پیگیری در مجموعه شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز شهر اردبیل به توسعه فضای سبز و استفاده بهینه از این باغ بزرگ به عنوان تنفس‌گاه شهر اردبیل، شهرداری اردبیل تمام تلاش خود را بر روی حفظ این باغ انجام می‌دهد. از راهکارهای حفظ و تملک این باغ انجام توافق با مالک یا مالکین این باغ می‌باشد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از شیوه های موجود برای تملک این باغ،  استفاده از ماده ۹ قانون بوده که در این روش ارزش ملک توسط کارشناسان دادگستری محاسبه شده و شهرداری مبلغ مورد نظر را به حساب دادگستری واریز می‌کند. از این‌رو لایحه تملک این باغ با استفاده از اختیارات قانونی ماده ۹ قانون زمین شهری در اختیار شورای شهر قرار گرفت.
شهردار اردبیل در ادامه افزود: تملک این باغ توسط شهرداری اردبیل نقطه عطفی در جهت توسعه شهر اردبیل خواهد بود و در توسعه فضای سبز شهری اردبیل و افزایش سرانه فضای سبز بسیار حائر اهمیت است.